באנגליה נמצאו שרידי מאובן של "דרקון ים" אימתני. מדובר בייצור פרהיסטורי באורך של 10 מטרים עם גולגולת במשקל טון, שחי במים לפני כ-180 מיליון שנה.
לדברי החוקרים, מדובר באחד הממצאים הגדולים ביותר בהיסטוריה הבריטית מכיוון, שהוא המאובן היחיד השלם מסוגו שנמצא אי פעם בממלכה.
האיכתיוזאורים היו בעלי שיניים ועיניים גדולות מאוד ושלטו במעמקי הים. "זו תגלית חסרת תקדים ברמה הבינלאומית", אמרו החוקרים.
3 צפייה בגלריה
המאובן הענק שהתגלה באנגליה
המאובן הענק שהתגלה באנגליה
המאובן הענק שהתגלה באנגליה
(צילום: Anglian Water)
מי שגילה את המאובן היה ג'ו דיוויס, ראש צוות שימור של ארגון חיות בר. הוא וחוקר נוסף - פול טרבור - סיירו בשמורת המים רוטלנד. דיוויס הבחין במעין צינורות חרס מבצבצים מהבוץ והעיר לטרבור שהם נראים כמו חוליות. "עקבנו אחר מה שנראה ללא עוררין כמו עמוד שדרה, ופול גילה משהו בהמשך שיכול היה להיות עצם לסת", אמר דייוויס. "לא ממש האמנו". הערב ישודר סרט תיעדו על הגילו בערוץ BBC2 בבריטניה.
ועכשיו, להורים שמתקשים להעיר את הילדים שלהם בבוקר לבית הספר, בטח בתקופה של מגפה עולמית שבה קשה לשמור על שגרת יום בריאה עבור תלמידים.
מחקר חדש בשווייץ מגלה כי בני נוער שקיבלו חינוך ביתי במהלך סגירת בתי הספר בין מרץ ליוני 2020 ישנו טוב יותר, והדבר שיפר משמעותית את תהליך הלמידה שלהם, שנשאר עקבי, רק השתנה מבחינת השעות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מבין אלפי הנבדקים, התלמידים ישנו כשעה ורבע יותר מדי יום במהלך הסגר, היו מרוכזים יותר, בעלי אנרגיה ובעלי תפוקה גבוהה יותר. אז למרות שאנחנו כבר רוצים לחזור לשגרה ובה התלמידים הולכים בבוקר לבתי הספר, ממליצים החוקרים לבחון שוב את ההצעה שכבר עלתה בעבר: יש יתרון בלהתחיל את יום הלימודים בשעה מאוחרת יותר של הבוקר.
ועכשיו, חובבי החתולים שימו לב – האם גם החתול שלכם אוהב לשבת בתוך קופסה או חלל שנראה כמו ארגז? ובכן, הוא לא היחיד.
מסתבר שחוקרים בדקו את הרצון הבלתי מוסבר הזה של חתולים וגילו שגם אם לא יהיה שום חפץ בקרבתם, אלא רק קופסה מצוירת על הרצפה, הם עדיין ינסו "לשבת" בה. הסיבה לכך נעוצה באשליה אופטית וברגישות של חתולים להטעיות האלה.
3 צפייה בגלריה
החתול בתוך המסגרת
החתול בתוך המסגרת
החתול בתוך המסגרת
(צילום: גבריאלה סמית)
בדיקה שנערכה על 30 חתולים במשך 30 ימים גילתה כי 15 מהם חזרו באופן עקבי אל הריבוע המסמן את הקופסה, ורק שניים מהם בחרו לסטות לגמרי. עיני החתול, מספרים המדענים, מתוכננות כדי לזהות מארזים, עד שהם רואים אותם גם בצורה שהיא דו-מימדית.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי