פיצוץ עז נשמע הבוקר (יום א') ברחבי חיפה והקריות. המוקד של הפיצוץ הוא במתחם בתי הזיקוק במפרץ חיפה. במשטרה הדגישו כי מדובר בתקלה ולא באירוע ביטחוני.

2 צפייה בגלריה
בתי הזיקוק בחיפה
בתי הזיקוק בחיפה
הפיצוץ במתחם במפרץ חיפה
(צילום: ברק סבג)
תושבים באזור מפרץ חיפה נחרדו לקול הנפץ, שלאחריו נצפתה פטריית עשן בצבע שחור, העולה ממתחם בבתי הזיקוק.
מבתי הזיקוק נמסר: "עליית לחץ פתאומית במתקן לחץ גבוה ומוגן, גרמה לפריצת דיסקית ביטחון. כתוצאה, נגרם קול רעש פתאומי, הדומה לקול נפץ. זוהי תופעה סטטיסטית המתרחשת מדי פעם, אולם הסיבות עדיין נבדקות. אין ולא הייתה כל סכנה לעובדים ולציבור".
2 צפייה בגלריה
בתי הזיקוק בחיפה
בתי הזיקוק בחיפה
(צילום: ברק סבג)
מאיגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה נמסר:"מדובר בפיצוץ דומה לשני פיצוצים קודמים שאירעו באוקטובר 2023 ובאוגוסט 2021. באיגוד ערים התקבלו עשרות פניות מבוהלות על אודות הפיצוץ. הפיח כתוצאה מהפיצוץ מתפזר לכל עבר".
יו"ר האיגוד, עו״ד שרית גולן, הוסיפה: "למרבה הצער, דוחות רבים והתרעות שמוציא האיגוד כנגד התנהלות המפעלים לא זוכים לטיפול מהיר ונוקשה מצד המשרד להגנת הסביבה, כפי שהיה מצופה לראות כנגד מפעל שתקלות הן שגרת עבודתו ולא 'תופעה סטטיסטית'. פינוי התעשיות הפטריכימיות בהתאם להחלטת הממשלה ולתמ"א 75 הוא הכרח ביטחוני שיש להתחילו בהקדם האפשרי, כי האסון הוא רק שאלה של זמן".
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "ממידע שנמסר למשרד, התרחשה תקלה בתהליך במתקן פוליאתילן במפעל כרמל אולפינים של קבוצת בז"ן. פעולת המתקן הופסקה באופן מיידי והתקלה בטיפול המפעל. המשרד להגנת הסביבה יבחן את האירוע ואת העמידה בהיתר הפליטה, יתחקר אותו וינקוט באמצעים ככל שיידרש".