מבזק חדשות טובות
(צילום: משי בן עמי)

נפתח את מבזק החדשות הטובות עם מחקר חוצה יבשות, שבו השתתפו מדענים מאוניברסיטאות בפיזה, ז'נבה וגם – האוניברסיטה העברית בירושלים. המטרה? שימו לב, לבנות זרוע רובוטית מפותחת וגמישה כמו חדק של פיל.
החדק של הפיל הוא איבר עדין, אך חזק במיוחד. הוא יכול לאחוז, להשפריץ, לשאוב, להתקפל וכמובן לפרק דברים. החדק מסוגל לשלב כ-20 תנועות בסיסיות ותמרונים מסובכים. הוא רב תכליתי, מה שנקרא "סופר-אף", והוא אמור להוות את ההשראה לדור הבא של הרובוטים. כאלה שלא יורכבו מחלקי מתכת כמו שאנחנו מדמיינים, אלא מאובייקטים זזים ומחומרים גמישים.
4 צפייה בגלריה
כמו חדק של פיל
כמו חדק של פיל
כמו חדק של פיל
(צילום: מתוך המחקר)
בעתיד מקווים החוקרים, הזרועות הרובוטיות הגמישות האלה יוכלו לעבוד במפעלים, לסייע במאמצי חיפוש והצלה, אפילו לעזור להרים קשישים.
ועכשיו קצת קורונה, בתאילנד. שם מפתחים מערכת שמפרידה בין מינוני חיסוני קורונה ישירות מהבקבוק. כיוון שהמדינה נאבקת בהתפרצות הקשה ביותר שלה, חוקרים פיתחו מכונה שעובדת ביעילות ומסייעת לצוותים הרפואיים.
ה"זרוע הרובוטית" מושכת 12 מנות חיסון תוך 4 דקות בלבד מבקבוקון של אסטרהזניקה, כאשר על התוויות כתוב שהבקבוק יכול לספק עד 11 מנות. כלומר, המכונה מרוויחה עוד מנה על היעילות והדיוק שלה. במספרים גבוהים כמו במספר המתחסנים הפוטנציאליים בתאילנד – זו בשורה של ממש.
4 צפייה בגלריה
הרובוט השואב את מנות החיסון
הרובוט השואב את מנות החיסון
הרובוט השואב את מנות החיסון
(צילום: רויטרס)
ולסיום, מחקר חדש פורסם השבוע ויש לו בשורות חשובות וטובות. מסתבר שאם תחיו בשכונה שיש בה הרבה עצים או שטחים ירוקים, זה ישפיע לכם לטובה על בריאות הלב.
המחקר מצא שמחלות לב ושבץ נפוצות פחות בשכונות עם צמחייה גבוהה, כך טוענים מומחים לקרדיולוגיה מאוניברסיטת מיאמי.
4 צפייה בגלריה
עצים זה חשוב
עצים זה חשוב
עצים זה חשוב
(צילום: דנה קופל)
ואם כבר בעצים עסקינן, נראה לכם לסיום את התמונות האלה: שבועיים אחרי השריפה הגדולה ביותר שנראתה בישראל, במועצה האזורית מטה יהודה נטיו עצי זית חדשים, ואלו כמובן תמונות משמחות ומרגשות מאוד.
4 צפייה בגלריה
נוטעים עצים במטע יהודה
נוטעים עצים במטע יהודה
נוטעים עצים במטע יהודה
(צילום: אלי מנדלבאום)
עד כאן המבזק שלנו ועד לפעם הבאה, שיהיו לכם רק חדשות טובות