מאז ה-7 באוקטובר מחלץ בן עוזרי בעלי חיים, שנותרו באזור יישובי העוטף, ומחזיר אותם לבעליהם. בין היתר הוא חילץ כלבים, חתולים וארנבים, שנותרו מאחור.

בריאיון ל-ynet live סיפר עוזרי על הפעילות שלו: "הגעתי לאזור אחרי יומיים וחצי. בהתחלה הייתי מתנדב במשטרה, תיגברתי את המשטרה, ואז כשהבנתי מה המצב של בעלי החיים שם, התחלתי לעזור. הוצאנו בערך 30 בעלי חיים, ביחד עם המתנדבת שלי, עדן ברזילי, שהיא ניהלה את כל הקשר עם המשפחות".
עוזרי - שכתבה עליו פורסמה השבוע ב"דיילי מייל" הבריטי - סיפר כי הוא אפילו נכנס לתוך שטח רצועת עזה, על מנת לסייע לבעלי חיים במצוקה. "הגעתי פעמיים, האכלנו שם כלבים, הוצאנו גם עוד בעלי חיים פצועים בשטח", הוא סיפר.
הוא סיפר שגם בעלי החיים סובלים מטראומה. "המצב של הכלבים שם והחתולים היה מאוד גרוע, כי בעצם המחבלים ניסו להרוג אותם, את חלקם הצליחו להרוג, אז הם פחדו מהצל של עצמם", אמר עוזרי. "היה קשה, כי הם בעצם בטראומה רצינית, היו מלאים בפיח, חלקם גם פצועים".
2 צפייה בגלריה
מחזירים כלב לבעלים
מחזירים כלב לבעלים
מחזירים כלב לבעלים
(צילום: מתוך דף הטיקטוק של בן עוזרי)
על הניסיון לאתר את הבעלים, סיפר עוזרי: "נפתחו קבוצות, בעיקר של 'אחים לנשק' שניהלו אותן, לדעת איזה בעלי חיים נעלמו ואת מי צריך לחפש. משפחות פנו אליי לבד והיו הצלחות".
עוזרי (לעמוד האינסטגרם שלו) סיפר כי חיילים, הנמצאים באזור העוטף, מסייעים לכלבים וחתולים שעוד נמצאים ביישובים. "חיילים נותנים את האוכל שלהם לבעלי חיים שם, יש שם גם בחלק מהיישובים מישהו שנשאר ודואג להאכיל אותם, כי יש כאלה שבאמת לא היה להם פתרון איפה לשים אותם ולא מצאנו אומנות", הוא סיפר.
2 צפייה בגלריה
בן עוזרי בפעולה ביישובי העוטף
בן עוזרי בפעולה ביישובי העוטף
בן עוזרי בפעולה ביישובי העוטף
(צילום: מתוך דף הטיקטוק של בן עוזרי)
על שיקום בעלי החיים, לאחר שגם הם חוו את הטראומה, אמר עוזרי: "יש כאלה שאפשר לשקם, יש כאלה שכבר לא יהיה אפשר לשקם, כי הם ראו דברים שיתפסו אותם לכל החיים בעצם. גם בכללי, כל הרעש של הפיצוצים, כל האנשים שמתים, יש בעלי חיים שהם בעצם היו ביחד. יש משפחות שחלקן נרצחו ובעלי חיים נשארו ליד הגופות, והם בטראומה רציני".
הוא אמר כי העדיפות הראשונה היא להחזיר את בעלי החיים למשפחות. "אם אין - אז המשפחה המורחבת לוקחת אותם. יש בעלי חיים משוטטים, אז בעצם מדברים איתי ואפשר להגיע לאמץ", הוא אמר. "אפשר גם להגיע מעמותות אחרות, יש הרבה עמותות שפועלות כרגע באזור. העברנו לעמותת להתחיל מחדש 15 חתולים שניצלו ממש משטח של יער שהיו שם הפגזות, חלקם גם נפצעו מההפגזות האלה, כשירו פצ"מרים לכיוון".