בשנת הלימודים הנוכחית קריית אונו הצטרפה למיזם בינלאומי להצלת שטחי הטבע החשובים בעולם בסיוע של ארגון טיים (TIME). הפרויקט החל משלושה בתי ספר בעיר: ניר, יעקב כהן וחטיבת הביניים שז"ר, כאשר התלמידים מתנסים בקבלת החלטות בזמן אמת ולוקחים חלק פעיל בהצלת מינים בסכנת הכחדה ומניעת פליטות של גזי חממה.
כבר באוגוסט נשלחו צוות של מורים להשכרה ונפגשו עם המתנדבים של ארגון TIME להכנת הפרויקט והתאמתו לבתי הספר השונים. פרופ' אורי שיינס, שהיה בין מקימי הארגון, סיפר: "בתוכנית הלימודים התלמידים מתחלקים לקבוצות כשכל קבוצה לוקחת את אחד מהשטחים שמוצגים באתר אינטרנט להצלה מיידית באותה שנה. הם לומדים אותם לעומק מבחינה גיאוגרפית, אקולוגית וחברתית ומנסים בסוף התהליך לשכנע את החברים שלהם בכיתה להצביע עבור הפרויקט שלהם. בדרך תחרותית זו המוטיבציה ללמידה עמוקה ויסודית. זו הנאה לתלמידים ולמורים".

1 צפייה בגלריה
ברזיל שריפות ב אזור ה אמזונס תמונת לוויין
ברזיל שריפות ב אזור ה אמזונס תמונת לוויין
שריפת יער באמזונס
(צילום: MCT)
TIME הינו ארגון שמירת טבע בינלאומי, שנוסד על ידי שני פרופסורים ישראלים המאפשר לכל אזרח בכדור הארץ להיות שותף פעיל בהצלת שטחי טבע עם מגוון ביולוגי עשיר הנמצאים בסכנה מיידית. הארגון פועל בדרך ייחודית השונה מרוב ארגוני הסביבה בעולם: דמי החברות בארגון הם רק דולר אחד בשנה ש-100% ממנו או מתרומות גדולות יותר נאספים על מנת לרכוש שטחי טבע ולהפוך אותם לשמורות טבע.
החברים בארגון לא רק תורמים, אלא גם משתתפים בהצבעה דמוקרטית ושוויונית ומחליטים ביחד איזה שטח יירכש. השטחים נשמרים על ידי ארגוני שמירת טבע מקומיים שעברו את הסינון של ועדת המדענים הבינלאומית של הארגון. אלפי החברים שהצטרפו כבר לטיים מלמעלה מ-50 מדינות הצליחו בדרך זו להציל שטחים באמזונס, בקאריביים ובקולומביה ובתהליך הצלה של שטחים נוספים כעת בברזיל ובקניה. השטחים שנשמרו בעזרת ילדים ומבוגרים אוצרים בתוכם אלפי טונות של פחמן דו חמצני, גז חממה, שהיה נפלט לאטמוספירה לולא הפעילות הזו למניעת כריתת יערות.
בארגון אומרים כי מערכי השיעור, שנוסו במוסדות חינוך מגן ילדים ועד אוניברסיטה, מאפשרים למידה מאתגרת במגוון מקצועות כמו אקולוגיה, גיאוגרפיה, אנגלית, הבעה ואזרחות ומביאים לכיתות ערכים של דמוקרטיה, שיוויון ואקטיביזם.
ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו אמר כי "אנו שמחים וגאים להיות עיר TIME ראשונה שמתגייסת כולה אל מול האתגרים האנושיים הגדולים ביותר בעולם היום: הכחדת מינים והתמודדות עם משבר האקלים. נפעל בשיתוף פעולה מלא עם הארגון במטרה להעלות את המודעות הציבורית לפעילות החשובה שהם עושים למען העולם ולגייס עוד משאבים ומתנדבים שיצילו שטחי טבע נוספים המצויים בסכנה".