חוות "קרן אור", "להתחיל מחדש" ו-"חוות החופש", המפעילות, כל אחת מהן, מקלט לשיקום והצלה של בעלי חיים בישראל, הודיעו היום (חמישי) כי הן מתאחדות לטובת למען הקמת גוף שמטרתו הוא להסדיר את מעמדן המשפטי של חוות הצלה אלו, קידום האינטרסים והצרכים המשותפים, וקביעת סטנדרטים לפעילותן.
הגוף, ששמו הוא "אחווה", מיועד לכל מי שמעוניינ/ת להקים ולהפעיל חוות הצלה ושיקום של בעלי חיים, ומוכנים לקבל על עצמם את הדרישות שנקבעו. הדרישות כוללות בין השאר: יחס ראוי לבעלי החיים, הכולל הכשרת צוות לטיפולים רפואיים; אי ביצוע סחר או מכירה של בעלי חיים; אי שימוש בבעלי החיים למטרות בידור, תצוגה, חקלאות, ליטוף או שעשוע; מניעת התרבות של בעלי החיים למעט נקבות שמגיעות כשהן כבר בהריון ועוד.
חוות קרן אור
"כארגון שמייצג יותר חוות נוכל לפנות אל משרדי הממשלה עם בקשות שונות ומגוונת בהתאם לצרכים שלנו. המטרה היא גם להגדיל תמיכות ממשלתיות ספציפית למה שאנו עוסקות בו, וכן לקדם נושאים בעייתים לא מעטים שיש לנו כמי שמחזיקות בעלי חיים מהמשקים שיושבים תחת משרד החקלאות מבחינת החוק וצריכים להירשם תחת משרד החקלאות באותם הצורות כמו בתעשיית המזון", נמסר מטעם אחווה.
"אנו נרגשות להכריז על הקמת 'אחווה' – איחוד חוות הצלה בישראל. על ידי איחוד כוחות נוכל להשפיע עוד יותר במשימתנו להציל, לשקם ולספק מקלט לבעלי חיים במצוקה", אמרו המייסדות.

חוות "להתחיל מחדש"

חוות "קרן אור" נוסדה על ידי קרן אור סלומון, וממוקמת בצמידות לבית – ברל. הוקמה מתוך חזון לסייע לבעלי חיים ובני אדם כאחד, מתוך הבנה כי אנשים העוסקים בשיקום בעלי חיים, זוכים בעצמם לשיקום וטיפול רגשי. החווה קולטת בעלי חיים חולים, פגועים, מוזנחים ובעלי מומים. עיקר החיות בחווה הינם חיות משק אולם החווה קולטת בעלי חיים מהטבע. בחווה משולבים אנשים בעלי צרכים מיוחדים וכאלו שעוברים הליך שיקומי. בתהליך נעשה שיקום הדדי של חיות ובני אדם. בחווה יש כ- 400 בעלי חיים.
חוות "החופש" נוסדה על ידי עדית רומנו ומיטל בן ארי והיא מקלט שיקומי לבעלי חיים, שניצלו מתעשיות המזון ומרכז לימודי לחמלה ונוסדה במטרה לחולל שינוי חינוכי וחברתי ביחס של ילדים, בני נוער ומבוגרים לבעלי החיים ולסוגיית הקיימות והצורך בשמירה על הסביבה למען החברה הישראלית כולה.
2 צפייה בגלריה
הפרה רותי והעגלה תמר בחוות החופש
הפרה רותי והעגלה תמר בחוות החופש
הפרה רותי והעגלה תמר בחוות החופש
(צילום: חוות החופש)
2 צפייה בגלריה
גדי שהוצל
גדי שהוצל
גדי שהוצל בחוות החופש
(צילום: נעה פישר)
החווה פועלת במושב עולש כמקלט שיקום והצלה למעל 250 בעלי חיים. חוות החופש מפעילה תוכניות חינוכיות, הכוללות למידה, סיורים מודרכים והתנסויות לכ- 6,000 איש בשנה, מחציתם ילדים ובני נוער. המבקרים זוכים להכיר לראשונה בחייהם פרות, חזירים, כבשים, עזים, תרנגולות, ברווזים.
חוות "להתחיל מחדש" חווה שנוסדה על ידי שרון כהן ומשמשת מקלט שיקומי לבעלי חיים, והממוקמת במושב חרות. החווה המאוגדת כעמותה מיועדת לסייע, לחלץ ולשקם בעלי חיים, בעיקר אלה שעברו התעללות או הזנחה. העמודה מיועדת לסייע בחינוך באמצעות הקרבה והטיפול בחיות. בחווה יש כיום כ-800 בעלי חיים, רובם חמורים וסוסים.
להורדת האמנה המלאה של הארגון לחצו כאן