ביה"ס לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל באוניברסיטת תל אביב פותח השנה מסלול קבלה ייעודי ומותאם עבור צעירים וצעירות במצבי סיכון, וכן תוכנית תומכת במהלך הלימודים. המסלול יאפשר קבלה עם תנאים מותאמים, ביניהם קבלה ללא פסיכומטרי, ריאיון קבלה וסף קבלה מותאם.
באוניברסיטת תל אביב אמרו כי המסלול נבנה מתוך ההבנה שלצעירים וצעירות בסיכון יש התמודדויות המקשות עליהם להשתלב בלימודים גבוהים' לצד היעדר מודעות לאפשרות ללמוד באקדמיה.
1 צפייה בגלריה
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
(צילום: shutterstock)
מסלול הקבלה והתוכנית הייעודית נבנו בשיתוף של ביה"ס לעבודה סוציאלית ביחד עם נציבות השוויון המגוון והקהילה באוניברסיטת תל אביב ותוכנית יתד של משרד הרווחה והבטחון החברתי. מטרת מסלול הקבלה והתוכנית הייעודית היא לאפשר גישה לעולם האקדמיה עבור צעירים וצעירות אלו, וכן לספק מעטפת תומכת גם במהלך הלימודים אשר תכלול סיוע כלכלי ותמיכה חברתית ולימודית על פי הצורך.
פרופ' יפית סולימני אעידן, יוזמת המסלול וראש התוכנית לתואר ראשון בביה"ס לעבודה סוציאלית, אמרה: "צעירים רבים בישראל אינם מממשים את הפוטנציאל והיכולות הטמונים בהם בשל חסמים אישיים, משפחתיים וחברתיים. היות והשכלה גבוהה היא אחד מהנתיבים המרכזיים לקידום מוביליות חברתית בקרב צעירים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, שמנו למטרה לעודד את השתלבותם באקדמיה".
היא הוסיפה כי "מסלול הקבלה הייחודי לבית הספר לעבודה סוציאלית יאפשר כניסה לעולם האקדמיה, תוך מתן מעטפת תומכת שתסייע בהתמדה והשלמת מסלול הלימודים באופן מיטבי. כל זאת יעשה באמצעות איגום המשאבים בין השותפות באקדמיה ובשטח. זהו מהלך מעורר השראה ומרגש. אני רואה חשיבות רבה בתוכנית ומאמינה בערך המוסף ובתרומה שלה לא רק עבור הצעירים הצעירות שישתלבו, אלא גם עבור קהילת בית הספר בכללותה ופרקטיקת העבודה הסוציאלית לכשיעסקו בתחום".
פרופ' נטע זיו, סגנית הנשיא לשוויון מגוון וקהילה, הוסיפה: "אנחנו באוניברסיטת תל אביב רואים חשיבות עליונה למתן אפשרויות שילוב אוכלוסיות מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית המצויות בתת ייצוג במוסד ובעולם האקדמי, ואנחנו נרגשים לקראת פתיחת מסלול הקבלה החדש שיאפשר קבלה של אוכלוסיית הצעירים והצעירות בסיכון ואף יספק להם מעטפת תומכת במהלך הלימודים. אנחנו מקווים לתת את התמיכה והסיוע הנדרשים ולאפשר שילוב בפן החברתי והלימודי של הצעירים והצעירות".