סיפורה המרגש של משפחת סקאל, שעלתה לארץ ממקסיקו ביום חמישי האחרון, הסתיים בשברון לב לא צפוי. המשפחה תכננה את צעדיה לקראת העלייה לישראל זמן רב. הזוג סקאל יחד עם ילדיהם דניאל (16), מישל (14), ניקול (10) ונלה, כלבתם האהובה, השלימו את כל הסידורים לקראת העלייה. המשפחה אשר אימצה את נלה לפני שנה במקסיקו ומאז הייתה חלק בלתי נפרד מהמשפחה התעקשה שגם הכלבה תעלה לארץ. הדבר היה כרוך במאמץ רב ובירוקרטיה.
2 צפייה בגלריה
משפחת סקאל עם נלה
משפחת סקאל עם נלה
משפחת סקאל עם נלה
(צילום: באדיבות משפחת סקאל )
המשפחה עלתה על הטיסה עם כרטיסים לכיוון אחד. נלה הועלתה גם היא לבטן המטוס בתוך כלוב.
המשפחה המאושרת נחתה בחמישי בלילה לאחר טיסה ארוכה, קיבלה תעודת עולים מעובדי משרד העלייה והקליטה בנתב"ג ומשם נסעו היישר למלונית בידוד, שכן על פי תקנות משרד הבריאות כל הנוחתים ממקסיקו מחויבים בבידוד.
על פי הנהלים, המשפחה לא יכלה לקחת איתה למלונית הבידוד את הכלבה נלה. לכן, נמצא פתרון שחבר של המשפחה יבוא לנתב"ג כדי לקחת את הכלבה. אותו חבר היה אמור לשמור על הכלבה עד תום תקופת הבידוד.
2 צפייה בגלריה
נלה אומצה לפני כשנה במקסיקו
נלה אומצה לפני כשנה במקסיקו
נלה אומצה לפני כשנה במקסיקו
(צילום: באדיבות משפחת סקאל )
החבר הגיע לטרמינל 1 – וקיבל לידיו את הכלוב ובו נלה. אלא שאז התכניות השתבשו - דלת הכלוב נפתחה ונלה שהייתה נרגשת מאוד , אחרי טיסה ארוכה, פרידה מהמשפחה שלה והגעה למקום לא מוכר - קפצה מהכלוב, ברחה ונעלמה. כל מי שהיה באזור התגייס לחפש אחריה באזור, אך למרבה הצער היא נמצאה שרועה על הכביש ללא רוח חיים – אחרי שנדרסה.
אבי המשפחה קרלוס סקאל לא מאשים אף אחד במוות הטראגי של נלה. "היא הייתה אהובה מאוד על הבריות ואהבה גם את מי שלא הכירה. הרגשות שלנו מעורבים. מצד אחד, אנחנו שמחים כי הגשמנו חלום ועשינו עלייה, ומצד שני אנחנו עצובים כי נלה נהרגה. היינו קשורים אליה וברגע ששמענו שהיא נעלמה, דאגנו לה מאוד. כולם התגייסו לחפש אותה, והרגשנו באמת שכולם כאן בישראל הם כמו משפחה", סיפר קרלוס שהוא ומשפחתו נמצאים עדיין בבידוד במלונית קורונה.