חדשות טובות ומפתיעות מארצות הברית: לראשונה זה יותר מ-100 שנה, אוח השלג, ממשפחת הינשופים, תועד בדרום קליפורניה והדהים את כל התושבים באזור, כיוון שמדובר בעוף דורס שנמצא בדרך כלל באזורים קרים.
שכונה קטנה במחוז אורנג' בדרום קליפורניה הפכה לפני מספר ימים למרכז העיניים. איש לא פנה למשטרה בגלל השכנים, במקום זה - כולם יצאו לראות על מה המהומה הגדולה, ואכן - חובבי ציפורים וצלמים עם מצלמות בכל הגדלים, עמדו והשקיפו על אוח השלג הנדיר, הנקרא גם לילית השלג.
בדרך כלל, בעל החיים היפהפה הזה לא מגיע לאזורים שטופי שמש, אלא לאזורים מושלגים, שם קשה להבחין בו עם הנוצות הלבנות שמסוות היטב. אלא שהפעם נתפס על אחד הגגות בשכונה, וזוהי העדות הראשונה לפרט ממין זה בדרום קליפורניה, מזה למעלה מ-100 שנה. תצפית אחת, בשנת 1918, ללא כל עדות מצולצת, היא הדיווח היחיד של לילית השלג באזור. חוקרים מאמינים, שהיא אולי הגיעה לשם, בטרמפים על ספינות משא.
3 צפייה בגלריה
אוח השלג שהגיע לדרום קליפורניה
אוח השלג שהגיע לדרום קליפורניה
אוח השלג שהגיע לדרום קליפורניה
(צילום: מתוך עמוד היוטיוב של KTLA 5)
ומקליפורניה להפתעה במעבדה. מוחות קטנים מתאי גזע שגודלו במעבדה פיתחו באופן ספונטני לחלוטין עיניים במעבדה באוניברסיטת דיסלדורף בגרמניה.
החוקרים הסבירו כי אורגנואיד הוא גרסה ממוזערת של איבר חי, כאשר ניתן ליצור אותו על ידי תאים מהרקמה המקורית, תאי גזע עובריים או תאי זרע ממקור אחר, כאלו שיש להם יכולת להתחדשות עצמית.
על אותם אורגנואידים של מוחות זעירים, שמקורם באדם, אבל גדלו בצלחות, נראו מבני עיניים ראשוניים שהתפתחו, כבר לאחר 30 ימי התפתחות. אותן עיניים נראות בבירור לאחר 50 ימים, מה שתואם את התפתחות העין בעובר אנושי.
3 צפייה בגלריה
העיניים שצמחו
העיניים שצמחו
העיניים שצמחו
(צילום: מתוך המחקר)
למעשה, המבנים הללו משקפים את התפתחות מבני העיניים בעוברים אנושיים. התוצאה מדהימה, והחוקרים אמרו כי היא יכולה לעזור לנו להבין טוב יותר את התפתחות העיניים, תהליך מורכב יחסית, כמו גם מחלות עיניים. מתוך 314 אורגנואידים שנבדקו במעבדה, 73% מהם פיתחו את מבני העיניים.
ולסיום, חדשות טובות ומדהימות מגיעות מדרום קרוליינה, שם ניצלו חייה של החתולה ג'ולייט, שהובאה לבית חולים לבעלי חיים, לאחר שננטשה.
3 צפייה בגלריה
הגומיות שהוצאו מבטנה של החתולה
הגומיות שהוצאו מבטנה של החתולה
הגומיות שהוצאו מבטנה של החתולה
(צילום: Charleston Animal Society)
הווטרינרים הבחינו שמדובר בחתולה מותשת ורעבה. צילום רנטגן בסיסי גילה שיש לה חסימה חריגה בבטן. הצוות הכירורגי נדהם לגלות שיש לה 38 גומיות שיער בקיבה. "מעולם לא ראיתי דבר כזה", סיפרה לחדשות מקומיות מנהלת המרפאה. חדשות טובות, ג'ולייט עברה את הניתוח בשלום והיא מתאוששת בימים אלה.