האוניברסיטה העברית בירושלים הודיעה אחר-הצהריים (יום ה') על תרומה חסרת תקדים של 100 מיליון שקלים, שקיבלה עבור בניין בית הספר להנדסה ומדעי המחשב. את התרומה העניקה קרן משפחת פולסון. מטרת התרומה היא לשפר ולהעשיר את חווית הסטודנטים והחוקרים בבית הספר.
בבית הספר להנדסה ומדעי המחשב של האוניברסיטה העברית צמחו חברות היי-טק מובילות בישראל ובעולם ביניהן: מובילאיי ולייטריקס. תרומת הקרן האמריקנית מיועדת לבניית הבניין הרביעי במתחם מדעי המחשב, ובכך תרחיב ותשדרג את מרחבי הלמידה ומעבדות חוקרים, שהביקוש לתוצריהם עולה כל הזמן.
1 צפייה בגלריה
פרופ' אשר כהן נשיא האוניברסיטה העברית (מימין) וג'ון פולסון - מייסד ונשיא קרן משפחת פולסון
פרופ' אשר כהן נשיא האוניברסיטה העברית (מימין) וג'ון פולסון - מייסד ונשיא קרן משפחת פולסון
פרופ' אשר כהן נשיא האוניברסיטה העברית (מימין) וג'ון פולסון - מייסד ונשיא קרן משפחת פולסון
(צילום: שלומי אמסלם)
באוניברסיטה העברית אמרו כי המבנה החדש בקמפוס גבעת רם ייתן מענה ללמידה המתואמת לעידן הנוכחי והוא יכלול כ-7,000 מ"ר של שטחי מעבדה ייחודיים, חדרי לימודים לקבוצות קטנות עם 100 עמדות מחשב, משרדים ועשרות עמדות מחשב במעבדות ובחללים פתוחים.
נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן, אמר: "בעשור האחרון הגדלנו פי שלושה את מספר הסטודנטים בבית הספר להנדסה ומדעי המחשב. כך שלמעשה המתחם הקיים, הכולל שלושה בניינים יהיה בתפוסה מלאה עד סוף שנת 2024. הקמתו של הבניין הרביעי יאפשר לנו לתת מענה לביקוש האדיר לאנשי ההיי טק המצויינים שהאוניברסיטה מכשירה. תרומתה הנדיבה של קרן משפחת פולסון תאפשר לנו להמשיך ולתמוך בתעשיית ההיי טק הישראלית באופן האופטימלי ביותר".
קרן משפחת פולסון (Paulson Family Foundation) נוסדה ב-2009 על ידי ג'ון פולסון, המשמש גם כנשיא הקרן. הקרן משקיעה בתחומי החינוך, המדע, הבריאות וכן, בתחום התרבות והאמנויות.
ג'ון פולסון, מייסד הקרן ונשיאה, אמר היום כי "הרמה הגבוהה של החינוך בישראל הינה הגורם העיקרי העומד מאחורי הפריחה הטכנולוגית וההתפתחות הכלכלית המהירה שחוותה ישראל. המתנה שמעניקה הקרן, תבטיח כי לאוניברסיטה העברית ימשיכו להיות המשאבים הנדרשים לענות על הביקוש ההולך וגובר להשכלה בתחום ההנדסה ומדעי המחשב".
פרופ' שרה כהן, דיקנית בית הספר להנדסה ומדעי המחשב, הודתה על התרומה: "אנו מודים לקרן משפחת פולסון על תרומתה הנדיבה, שתשפר באופן משמעותי את חוויות הלמידה והמחקר של הסטודנטים והחוקרים שלנו, המשפיעים על עתיד התחום באופן יומיומי. הבניין החדש יספק למוחות החדים ביותר בקמפוס, לאורך כל שעות היממה, מרחבי למידה ומחקר מודרניים, המותאמים לסטנדרטים בינלאומיים. הדבר יאפשר לבית הספר להמשיך לצמוח וכן להמשיך ולהעמיק את המחקר בתחומים נוספים וצומחים, כגון AI".