1 צפייה בגלריה
פרה
פרה
פרה
(צילום: shutterstock)
שור על המים: תהילה מקומית, בליינד-דייט עם עגלה ופרישה מאושרת – זה מה שמחכה לשור צעיר שנסחף לאורך לא פחות מ-80 ק"מ במורד הזרם של נהר שוצף, ושרד את המסע.
הפר מזן הרפורד, בן שנה וחצי, נעלם לפני כשבועיים לאחר גשמים עזים שירדו בחוף המערבי של ניו זילנד, והובילו להצפות. גורלם של עשרות רבות של פרים שרעו בסמוך היה עגום, אבל אותו שור צעיר חסר שם הצליח לשרוד, נגד כל הסיכויים.
בעלי השור, החוואי טוני פיקוק, העריך כי הוא נסחף בנהר מארויה, עבר את מפלי מארויה שגובהם 10 מטרים, המשיך לנהר בולר, עבר מתחת לגשר אוסליבן והצליח להתחמק במזל רב מנפילה לים - שהייתה צפויה להיות קטלנית עבורו. "לדעתי הוא יהפוך כאן לאגדה", אמר.

בתקשורת המקומית נכתב כי השור ליחך עשב יחד עם 73 פרים אחרים בחוות מפלי מארויה במרצ'יסון, כשגשם עז החל לרדת. "זה הכי הרבה שראיתי בחווה שלי. צפו 60 מ"מ, אבל למעשה ירדו 160 מ"מ", אמר פיקוק. הוא אמנם הצליח להציל את רוב העדר, אבל השור ושניים אחרים נסחפו.
השניים האחרים לא ניצלו, ופיקוק היה בטוח שזה גם יהיה גורלו של השלישי – אבל לאחר שהוא נעדר שבוע, הוא קיבל שיחת טלפון מחברה לאיתור בעלי חיים ונאמר לו כי חוואי מקומי בווסטפורט זיהה את השור באמצעות התג שמוצמד לאוזנו כשהוא מהלך לו בין שיחי פטל.
"התקשרתי אליו והוא אמר שהוא היה עם הפרות שלו באותו בוקר, כששמע רשרוש מהשיחים – ואז ראה שור מציץ", סיפר פיקוק. החוואי אמר לפיקוק שלשור לא יזיקו "מנוחה ומרגוע". פיקוק אמר שהשור חסר לו, אבל הודה שלא כינה אותו בשם ושהוא היה רק אחד מהעדר: "הוא רק שור".
השור שווה בערך 1,800 דולר, אבל פיקוק אמר כי אובדן שני השוורים האחרים זעום בהשוואה לנזקים הכבדים באזור עקב ההצפות: "השכן שלי איבד 74 פרות, השכן בצד השני איבד תריסר. האובדן שלי מחוויר בהשוואה אליהם".
"זה מסע ארוך וזה מדהים שהוא שרד. אני שמח שקיבלתי את השיחה שהוא חי", סיכם החוואי וחשף כי התהילה עשויה להעניק לפר הצעיר גם בליינד-דייט: "מישהו התקשר אליי היום ורצה לשלוח אליי עגלה צעירה עבורו".