בעלי החווה הפרטית הגדולה ביותר בדרום אפריקה לגידול קרנפים מבקש לאפשר לו למכור את קרניהם, באופן חוקי, כיוון שהוא אינו יכול להמשיך לגדל אותם בשל העלויות הגבוהות. לדבריו, הוא שומר על הקרנפים במשך ארבע שנים וחצי מפני ציידים בלתי חוקיים.
3 צפייה בגלריה
הקרנף משוחרר לאחר הסרת הקרן
הקרנף משוחרר לאחר הסרת הקרן
הקרנף משוחרר לאחר הסרת הקרן
(צילום: רויטרס)
בקרן הקרנף משתמשים ברפואה הסינית המסורתית ומדובר גם בסמל סטטוס באזורים אחרים בדרום מזרח יבשת אסיה, מה שהופך את הקרנפים ליעד מבוקש עבור ציידים. בין היתר צדים הציידים מינים מוגנים של קרנפים. לכן, הסחר הבינלאומי בקרניים של קרנפים - נאסר באמנות בינלאומיות.
בשנים האחרונות מגדל ג'ון הומה בצפון מערב המדינה 1,985 קרנפים רחבי שפה. בשנים האחרונות הוא מפעיל לחץ על ממשלת דרום אפריקה לאפשר לו למכור את הקרניים, שהוא מסיר מהקרנפים באופן חוקי.
לדבריו, מצלמות ואמצעי אבטחה נוספים עזרו לו למנוע מציידים להגיע לפארק, שבו נולדים כ-200 קרנפים מדי שנה.
3 צפייה בגלריה
הסרת קרן לקרנף חי
הסרת קרן לקרנף חי
הסרת קרן לקרנף חי
(צילום: רויטרס)
הומה (79) הוסיף כי הוא משלם כ05 מיליון ראנד (כ-1,150,000 שקלים) בחודש, כאשר חצי מהסכום מיועד לאבטחה והחצי השני למזון ולמשכורות לעובדים בחווה. הוא הוסיף כי את הסכומים האלה הוא משלם מכיסו.
לדבריו, ב-54 החודשים שבהם הוא מפעיל את החווה, אף קרנף לא נפגע מאש ציידים. עם זאת, הוא הדגיש כי כיוון שיש חוסר ודאות לגבי מכירת הקרניים, אף משקיע לא נכנס כשותף בחווה, ולכן הוא נאלץ לממן את הפעילות בעצמו.
הומה הוסיף כי הניסיון שלו לאפשר לסחור בקרניים של קרנפים חיים, על מנת לגייס כספים לפעילות החווה, לא הצליח. "אם הממשלה שלי הייתה מסייעת לי לממן את הפרויקט הזה, הוא היה משגשג והיינו יכולים להציל עוד ועוד קרנפים". הומה הוסיף: "אני חושש, מכך שלא אוכל להמשיך במה שאני עושה - לנצח".
3 צפייה בגלריה
קרנפים בחווה של הומה
קרנפים בחווה של הומה
קרנפים בחווה של הומה
(צילום: רויטרס)
דובר המשרד לאיכות הסביבה בדרום אפריקה לא הגיב לשאלת סוכנות הידיעות רויטרס. עם זאת, באתר המשרד נכתב כי סחר בקרניים של קרנפים אסור על פי האמנה הבינלאומית לשמירת מינים וצמחים בסכנת הכחדה.
על פי נתונים שהגיעו לסוכנות הידיעות רויטרס, רוב מקרי הציד של קרנפים מתרחשים בדרום אפריקה. כאמור, מדובר בציד לא חוקי. במחצית הראשונה של השנה עלה מספר מקרי הציד של קרנפים במדינה ב-50% בהשוואה למחצית הראשונה של השנה שעברה, שבה חלה ירידה חדה בפעילות הציידים, עקב הגבלות הקורונה שהוטלו בדרום אפריקה.