בבית הספר הבינלאומי באוניברסיטת תל-אביב לומדים אלפי סטודנטים מאזורים שונים בעולם: ארה"ב, דרום אמריקה, אירופה, הודו, סין, אוסטרליה, אפריקה ועוד. כעת, עם פתיחת שנת הלימודים בצל המלחמה ובניסיון לגייס אותם להסברה הישראלית, הם יוכלו ללמוד קורס חדש בנושא.
הקורס, שיחל כבר בסמסטר הקרוב, יחקור את הרקע למלחמה ואת ההשלכות המיידיות שלה על ישראל והעולם בתחומים שונים: ניהול סכסוכים, מזרח תיכון, כלכלה, משפט בינלאומי, לימודי ביטחון, חוסן לאומי והתמודדות עם טראומה.
1 צפייה בגלריה
סיור בקיבוץ בארי
סיור בקיבוץ בארי
ההרס בקיבוץ בארי
(צילום: דנה קופל)
בכך, מקווים באוניברסיטה להעלות את המודעות של הסטודנטים הבינלאומיים לגורמי המלחמה ולהשפעתה ולקוות שבהמשך הם יציגו תמונה מורכבת ומדויקת יותר של המלחמה גם במדינות שמהן הם מגיעים – במיוחד כתגובת נגד להתפשטות טיעונים מסולפים בקמפוסים ברחבי העולם.
"האמירות המזוויעות היוצאות מקמפוסים רבים הן לעיתים קרובות תוצר לוואי של בורות משוועת לצד צריכת מידע ממקורות מפוקפקים", מסבירה סגנית הנשיא לבינלאומיות, פרופ' מלאת שמיר, "כנגד אלה, אנחנו מציעים לסטודנטים מרחבי העולם הזדמנות ללמוד על אירועי המלחמה תוך חשיפה לעובדות מבוססות, למחקר אחראי ולצורת חשיבה מורכבת"".
פתיחת הקורס האקדמי מצטרפת ליוזמה אחרת של בית הספר לבינלאומיות ע"ש לואי, שבמסגרתה הוקם מטה פעולה שמופעל על ידי הסטודנטים הבינלאומיים כדי לסייע למאמץ ההסברתי הלאומי ולספר את הסיפור הטרגי של המלחמה בקמפוסים השונים ברחבי העולם. במסגרת מטה הפעולה, הסטודנטים הבינלאומיים מנהלים דו־שיח ברשתות החברתיות עם סטודנטים אחרים בעולם ומנגישים להם חומרים ומידע שמספרים את הסיפור של ישראל.