אוניברסיטת ציריך היוקרתית העניקה תואר ד"ר לשם כבוד לפרופ' מיכל גל מאוניברסיטת חיפה, בהוקרה על תרומותיה החדשניות ומנהיגותה האקדמית בתחום חקר דיני תחרות ורגולציה של טכנולוגיה.
"התרגשתי מאוד לקבל את תואר הכבוד מאוניברסיטת ציריך, במיוחד בימים אלו, שבהם גורמים רבים מנסים לפגוע באקדמיה הישראלית ובמדינת ישראל", אמרה פרופ' גל. "נשמת אפה של האקדמיה היא שיתופי פעולה, החלפת רעיונות בסביבה פתוחה ומקבלת ועיסוק משותף בסוגיות גלובליות וחוצות גבולות - עקרונות שעומדים בניגוד מוחלט לחרם אקדמי. שמחתי לקבל הוקרה זו, המבוססת על ההישגים האקדמיים והתרומה לחברה. התקבלתי כאן בחום רב, עובדה שחיממה את הלב בתקופה לא פשוטה זו לאקדמיה הישראלית".
1 צפייה בגלריה
פרופ' מיכל גל מקבלת את התואר בציריך
פרופ' מיכל גל מקבלת את התואר בציריך
פרופ' מיכל גל מקבלת את התואר בציריך
(צילום: באדיבות המצולמת)
פרופ' גל היא חוקרת בעלת שם עולמי בתחום דיני תחרות ומשפט וטכנולוגיה, שפרצה דרך במחקריה על השפעת הגודל של כלכלה על כללים אופטימליים להסדרת שווקיה, וכן במחקריה על השפעת השימוש באלגוריתמים על ידי חברות מסחריות על פעולת השווקים.
במסגרת זו היא חוקרת את הדרך המיטיבית להתמודד עם אלגוריתמים, היוצרים כבר כיום אתגרים חדשים הקשורים לעליות מחירים, ניצול צרכנים בדרכים חדשות, ופגיעה בפרטיות. היא פרסמה מאמרים וספרים רבים בנושא, זכתה בפרסים רבים ואף שימשה כנשיאת האגודה הבינלאומית לחקר דיני התחרות – ASCOLA ((Academic Society for Competition Law.
פרופ' גל מייעצת לארגונים בינלאומיים גדולים, בין היתר לבנק העולמי, האו"ם וה-OECD. בשנת 2022 היא נבחרה כאחת מ-25 החוקרים המשפיעים ביותר בעולם בתחום חקר התחרות (כלכלנים ומשפטנים).
"זכייתה של פרופ' מיכל גל בתואר היוקרתי ביותר של אוניברסיטת ציריך מעידה בראש ובראשונה על המצויינות האקדמית שלה, אבל גם על הכבוד והיוקרה של האקדמיה הישראלית כולה", אמר נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין. "מחקריה של פרופ' גל עוסקים באתגרים בינלאומיים חוצי גבולות והתרומה שלה לסוגיות כמו שוויון ומאבק בעוני לא עוצרת בגבול של אף מדינה. זוהי דרכה של האקדמיה הישראלית, זוהי תרומתה לעולם כולו ותואר הכבוד הזה הוא עדות לכך שבמקומות רבים בעולם יודעים להוקיר את התרומה הזו".
אוניברסיטת ציריך היא אחת מהאוניברסיטאות המובילות בעולם, ומוקמה בשנה החולפת במקום ה-59 במדד שנגחאי היוקרתי. רשימת הבוגרים והחוקרים שיצאו מהאוניברסיטה שהוקמה לפני כ-190 שנים ארוכה ויוקרתית, וכוללת זוכי וזוכות פרסי נובל, כשהשם הבולט ביותר הוא זה של אלברט אינשטיין.