2 צפייה בגלריה
ירח מלא באשקלון
ירח מלא באשקלון
אנחנו לא נראה את ההתנגשות
(צילום: רויטרס)
בדרך להתנגשות עם הירח: רקטת פלקון 9 של SpaceX שיצאה מכלל שליטה נמצאת במסלול התנגשות עם הירח, אחרי שבשבע השנים האחרונות היא היטלטלה בחלל.
הרקטה שוגרה בקייפ קנוורל שבפלורידה ב-12 בפברואר 2015, כחלק ממשימה לשלוח לחלל טלסקופ ולוויין מזג האוויר של מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי בארצות הברית. הוא אכן נשלח לנקודת לגראנז' - מקום ללא כוח כבידה שנמצא במרחק 1.5 מיליון ק"מ מכדור הארץ (מרוחק פי 4 מהירח ונמצא בקו ישיר לשמש) - אבל השלב השני של הרקטה ננטש למעשה בחלל.

לרקטה לא היה מספיק דלק לחזרה לאטמפוספירה של כדור הארץ, ולפי המטאורולוג אריק ברגר, "גם לא האנרגיה כדי לצאת מכוח הכבידה של מערכת כדור הארץ-ירח". בפוסט ב"ארס טכניקה" הסביר כי "מאז פברואר 2015 אותה רקטה נמצאת במסלול די כאוטי".
ב"גרדיאן" נכתב כי ביל גריי, שכותב תוכנות העוקבות אחר עצמים בחלל, העריך כי הרקטה – 4 טונות של "פסולת חלל" – תפגע ב-4 במרץ בצד הרחוק של הירח, ליד קו המשווה שלו. היא צפויה להתנגש בירח במהירות של 2.58 ק"מ לשנייה – 9,288 קילומטר לשעה. גריי אמר כי אינו מכיר מקרה דומה לזה של פגיעה לא מכוונת של פסולת חלל בירח.
2 צפייה בגלריה
שיגור מקייפ קנוורל. הרקטה "במסלול די כאוטי"
שיגור מקייפ קנוורל. הרקטה "במסלול די כאוטי"
שיגור מקייפ קנוורל. הרקטה "במסלול די כאוטי"
(צילום: AP)
שינויים קלים בשעת ובמקום הפגיעה עשויים להתרחש, בין היתר בגלל שאור השמש יכול להסיט מעט את הרקטה. "אבל ההשפעות הלא ידועות מאוד קטנות", הבהיר גריי, שציין כי ככל הנראה לא ניתן יהיה לראות את ההתנגשות מכדור הארץ.
האסטרופיזיקאי ג'ונתן מקדואל מאוניברסיטת הרווארד העריך אף הוא כי הפגיעה תתרחש ב-4 במרץ, אבל אמר כי "זה לא סיפור גדול". גם אחרים ציינו כי ההתנגשות לא תביא כנראה לתרומה מדעית כלשהי - וגם הירח לא ייפגע ממנה.