מזג האוויר השתגע: לאחר כמה ימים חמימים, מזג האוויר ישתנה מהקצה אל הקצה במהלך היום (ב'). צפויים גשמים מקומיים מלווים בסופות רעמים, וקיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. ינשבו רוחות ערות וייתכן אובך. בשעות הלילה צפויים ממטרים לפרקים, מלווים בסופות רעמים ובברד ברוב אזורי הארץ. מחר יירדו גשמים לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, מלווים בסופות רעמים. בדרום הארץ צפויים גשמים מקומיים, ועדיין קיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

אז למה זה קורה? מנהל השירות המטאורולוגי, ד"ר עמיר גבעתי, התייחס בריאיון ל-ynet לשינויי מזג האוויר: "כיאה לעונת מעבר, נמדדו הלילה 20 מעלות. זו טמפרטורה גבוהה מהרגיל בתקופה זו, אמצע מרץ. ככל שנתקדם במהלך היום זה ילך וישתנה. בלילה יש סיכוי טוב שנראה ברקים ממש כמו באזורים הטרופיים. יהיו טמפרטורות גבוהות לעונה עם ברקים וגשמים. מחר תהיה תחושה אחרת לגמרי. מחר יהיה כמו ינואר – גשם חזק במרכז הארץ. נראה שלוליות, נראה אולי אפילו הצפות במרכזי הערים. ממש 180 מעלות ממה שאנחנו מרגישים היום".
ד"ר גבעתי התייחס לעובדה שבשנים האחרונות יש בישראל מזג אוויר טרופי, שלא היה כאן בעבר. "זהו מצב של טמפרטורות גבוהות וגשם. זהו מזג אוויר המאפיין אזורים טרופיים. מזג האוויר הזה יותר ויותר פוקד את האזורים שלנו בשנים האחרונות", הוא אמר. "השנה רק נכנסו לעונת המעבר, אבל בשנה שעברה קיבלנו גשמים טרופיים עד יוני. אלו מאפיינים לא של אזור הים התיכון – אלא של אזורים דרומיים יותר".
1 צפייה בגלריה
גשם בראשון לציון
גשם בראשון לציון
גשם בחודש יוני בשנה שעברה
(צילום: מאיר תורג'מן)
ומה צפוי בהמשך השבוע? מנהל השירות המטאורולוגי אינו איש בשורות עבור המתחפשים בפורים. "הגשם יהיה היום ומחר, אבל לקראת סוף השבוע יש עוד סיכוי לגשם", הוא אמר. "זו עונת מעבר וזה משתנה, אבל ההורים צריכים לקחת בחשבון שגם בפורים הזה, כמו בכל שנה, יהיה גשם כזה או אחר".
על השפעות משבר האקלים על מזג האוויר בישראל, פירט ד"ר גבעתי: "המדענים סבורים שהמערכות הדרומיות הטרופיות יחדרו יותר ויותר, וכתוצאה מכך עונות המעבר אצלנו ייראו שונה. אנחנו נראה יותר אירועים כאלו של שיטפונות וגשמים. זה הצפי".