חדשות טובות מהחלל: חוקרים שבדקו צילומים של טלסקופ החלל הוותיק האבל וטלסקופ החלל שפיצר, שכבר יצא משירות לפני כשלוש שנים, זיהו ששני כוכבי לכת, הנמצאים במרחק של כ-218 שנות אור מכדור הארץ - ומורכבים ככל הנראה בעיקר ממים. מדובר בכוכבי הלכת קפלר 138C וקפלר 138D.
המים לא זוהו ישירות על כוכבי הלכת הללו בהתחלה, אבל אחרי השוואת גדלים ומסה, אסטרונומים מסיקים שחלק ניכר מהנפח שלהם, עד מחצית ממנו, צריך להיות עשוי מחומרים קלים יותר מסלע, אבל כבדים יותר ממימן או מהליום, והמועמד המוביל נוכח המסקנות הללו - הוא מים.
מחבר המחקר מאוניברסיטת מונטריאול טוען שזו העדות הטובה ביותר עד כה לעולמות עם מים. עולמות שכאמור דומים מאוד לכדור הארץ, ששטחו מורכב מכ-70% מים. עם זאת, מסבירים החוקרים, שלכוכבי הלכת האלה ככל הנראה אין אוקיינוסים כמו אצלנו, בגלל טמפרטורות האטמוספירה שלהם.
3 צפייה בגלריה
כוכב הלכת קפלר 138D
כוכב הלכת קפלר 138D
כוכב הלכת קפלר 138D בהשוואה לכדור הארץ
(הדמיה: Benoit Gougeon (University of Montreal))
במחקר הנוכחי, שהתאפשר בזכות טלסקופ החלל האבל, החוקרים מצאו גם כוכבי לכת נוספים, שלא היו מוכרים עד כה, והם מסקרנים אותם מאוד. לחוקרים הייתה הפתעה נוספת, שני עולמות המים שהתגלו הם כוכבי לכת "תאומים", מה שאומר שהם כמעט זהים. (להרחבה על התגלית באתר נאס"א - באנגלית)
ומהחלל לכדור הארץ. חוקרים מצאו שאבנים מלוטשות, שהתגלו באתר קבורה מתקופת הברונזה סמוך לסטונהנג' בבריטניה, מכילות עקבות זהב, וייתכן שהיו חלק מארגז כלים של צורף שהיה גם מכשף. אותו מכשף חי לפני כ-4,000 שנה.
ארכיאולוגים חפרו לראשונה באזור כבר ב-1801 ומצאו שתי גופות שנקברו יחדיו, ביחד עם חפצים נוספים בתוך הקבר, כמו גלימה, שרשראות חרוזים וגם סט פטישים ואבנים שהיו משמשים ביחד להחלקה והברשה של זהב.
3 צפייה בגלריה
האבנים של המכשף
האבנים של המכשף
האבנים של המכשף
(צילום: מוזיאון וילטשייר)
אחרי בדיקה של הממצאים, שנערכה רק לאחרונה, בזכות מיקרוסקופים חזקים שהשתמשו בהם לאחר שהחפצים כבר הגיעו למוזיאון, הם אישרו את ההשערות שלהם. המכשף והצורף הזה היה אומן מיומן ביותר, בעיקר כשזה נוגע לזהב, ולא רק זה, אלא שגם הגלימה שלו מרמזת על כך שהיה מנהיג רוחני.
ולסיום, אנחנו רוצים לברך את ג'סיקה, תושבת קליפורניה, שהתאחדה לאחרונה עם החתול שלה, שהלך לאיבוד לפני שש שנים.
איך זה קרה? צוות מעמותת צער בעלי חיים בסקרמנטו עדכנו שחתול רחוב הובא לאחד המתקנים שלהם בשבוע שעבר, ולאחר בדיקה לאיתור שבב, גילו שהחתולה ושמה לילי, היא חיית מחמד של ג'סיקה קינזי ממערב העיר.
3 צפייה בגלריה
לילי שבה הביתה
לילי שבה הביתה
לילי שבה הביתה
(הדמיה: מתוך הרשתות החברתיות)
כשענתה ג'סיקה לטלפון, היא לא האמינה. בעודה המומה היא סיפרה להם שלילי נעדרה במשך שש שנים. ג'סיקה אימצה את לילי כשהייתה רק בת 16, והיא חתולת בית אך אוהבת לטייל גם בחוץ, עד שפעם אחת לא הצליחה לחזור הביתה. למרות שעברו מספר שנים, היא אמרה, אחרי האיחוד, שהיא לעולם לא איבדה תקווה למצוא את לילי, והנה זה קרה.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי