האסטרונאוט סולטן אל ניאדי מאיחוד האמירויות יצא אחר הצהריים (יום ו', שעון ישראל) להליכת החלל הראשונה שלו. אל ניאדי, השוהה בתחנה מאז חודש מרץ, הפך לאסטרונאוט הראשון ממדינה ערבית שיוצא אל מחוץ לתחנת החלל, למשימת "הליכת חלל".


בשעה 16:11 יצא אל ניאדי עם האסטרונאוט האמריקני הוותיק סטיבן בואן להליכת חלל. המשימה של השניים כוללת היא להכין תשתית להתקנת פאנלים סולארים משודרגים. לאחר מכן השניים יאספו ציוד קשר ויביאו אותו לתוך התחנה לצורך שיפוץ.
הליכת החלל היא חלק מסדרה להגדלת יכולת ייצור האנרגיה של התחנה, באמצעות מערכות סולאריות חדשות. עד כה הותקנו ארבע מערכות בתחנה ושתי מערכות נוספות יותקנו במהלך הליכות חלל בעתיד.
3 צפייה בגלריה
אל ניאדי ליד הפתח
אל ניאדי ליד הפתח
אל ניאדי ליד הפתח
(צילום: נאס"א)
3 צפייה בגלריה
אל ניאדי מחוץ לתחנת החלל
אל ניאדי מחוץ לתחנת החלל
אל ניאדי מחוץ לתחנת החלל
(צילום: נאס"א)
בואן הצטייד בחליפת חלל עם פסים אדומים ודגל ארצות הברית עליה. אל ניאדי (41) יצא לחלל עם חליפת חלל לא מסומנת. מדובר בהליכת השמינית של בואן (59), שזו המשימה הרביעית שלו בחלל, לאחר שהיה בשלוש משימות בתקופת מעבורות החלל. עבור אל ניאדי זו משימה ראשונה והשניים צפויים לשהות בסך הכול בתחנה כחצי שנה.
האסטרונאוט האמריקני יצא ראשון להליכת החלל ולאחר מכן יצא מפתח התחנה האסטרונאוט מאיחוד האמירויות. שני האסטרונאוטים מקבלים הוראות ממנהלת המשימה בחדר הבקרה של נאס"א.
3 צפייה בגלריה
אל ניאדי (מימין) ובואן
אל ניאדי (מימין) ובואן
אל ניאדי (מימין) ובואן
(צילום: נאס"א)
לפני שיצא להליכת החלל, כתב אל ניאדי בטוויטר: "סופרים את השעות לאחור עד שנעבור דרך מנעול האוויר של תחנת החלל הבינלאומית לחלל. אני לובש את חליפת החלל ונושא בגאווה את דגל איחוד האמירויות על זרועי, בקרוב אצא להליכת החלל הראשונה של העולם הערבי. תאחלו לנו בהצלחה!"
בזמן הליכת החלל, אמר ראש נאס"א ביל נלסון: "היסטוריה בחלל! לצד האסטרונאוט סטיב בואן, הפך אל ניאדי לאסטרונאוט הערבי הראשון שהלך בחלל. הרגע הזה הוא הוכחה נוספת לכך שהחלל הוא המאחד האולטימטיבי, שמפגיש מדינות כדי ללמוד ולגלות דברים". מי שעוד בירכה היא האסטרונאוטית ג'סיקה מאיר, שאביה הוא ישראלי. "זוהי התחלה היסטורית עבור אסטרונאוט מאיחוד האמירויות הערביות!", היא כתבה.