הכלב שלכם משאיר כמויות של פרווה בכל מיני מקומות בבית ואתם רצים עם שואב האבק ממקום למקום. בדקנו עם הווטרינר ד"ר רפי קישון איך אפשר לצמצם את נשירת הפרווה אצל הכלבים ולמה דווקא עכשיו הנשירה בשיאה.

ד"ר קישון: "הכלב לא רוצה ללכת עכשיו עם פרוות החורף הצפופה, החמה והמחממת בקיץ. הכלב יודע לקרר את סוג הפרווה שעל גופו בעזרת המנגנון הטבעי שלו. לכן בחורף הוא מגדל עוד פרוות חורף צפופה וחמה יותר, לכן הכלב יכול להשתובב לו בשלג עם אותה פרווה ולהרגיש בנוח, אבל בקיץ הוא צריך להיפטר מכל הפרווה הזאת, כי אחרת פה בארצינו החמה ואפילו טרופית, יהיה לו חם מידי".
הווטרינר הוסיף: "בסך הכול זה עניין עונתי, תקופתי וזה תלוי דרך אגב מאוד בסוג הכלב. לא כולם משירים ולא כולם בצורה כזאת. אבל זה קודם כל צריך להבין שזה מנגנון טבעי, וגם אם הייתי יודע איך לעצור אותו, לא הייתי מגלה לא לכם ולא לצופים ולמאזינים שלנו כי היינו פוגעים בבריאותו של הכלב".
1 צפייה בגלריה
הדמיה
הדמיה
הדמיה
(צילום: shutterstock)
אז מה כן אפשר לעשות? "אז מה שחשוב זה באמת להבריש היטב את הכלבים", אמר ד"ר קישון. "להבריש אותם בצורה שמסלקת את השיער העודף. אפשר לעשות את זה באמת בחוץ, ויש מסרקים מיוחדים, יש משהו שנקרא FURminator שהוא פשוט מוציא ממש את כל השיער".