פינת החי המרכזית שבפארק הירקון בתל אביב תיסגר בשבועות הקרובים. כך הודיע היום (ג') סגן ראש העיר תל אביב, ראובן לדיאנסקי, שאמר: "מדובר בבשורה משמחת במיוחד לכל אוהבי בעלי החיים!". בעלי החיים יועברו למקומות בטוחים ומתאימים להם.
2 צפייה בגלריה
פינת החי ליד הירקון
פינת החי ליד הירקון
פינת החי בפארק הירקון
בשנים האחרונות התלוננו תושבים רבים על כך שבעלי החיים סובלים בפינת החי. במתחם הוותיק הוחזקו יעלים, איילים, טווסים, נימיות, ברווזים, יונקים קטנים ועוד אשר ממוקם בשטח פארק הירקון, שצמוד לשכונת בבלי.
הפינוי ייערך בשבועות הקרובים, בשיתוף פעולה של כל הגורמים ובתיאום עם רשות הטבע והגנים. בעלי החיים יועברו למקומות מרווחים, המתאימים לצרכיהם ותוך שמירה על שלומם.
לדיאנסקי אמר: "מדובר בהישג חשוב מאוד והמשך ישיר לפעילותי, שכבר צלחה והובילה לפני מספר שנים לסגירת מתחם הצפארי והגן הזואולוגי בדרום תל אביב ולשחרור בעלי החיים מאותם מקומות ומניעת קליטת בעלי חיים חדשים".
2 צפייה בגלריה
סגן ראש העיר בפינת החי שתיסגר בקרוב
סגן ראש העיר בפינת החי שתיסגר בקרוב
סגן ראש העיר בפינת החי שתיסגר בקרוב
סגן ראש העיר לדיאנסקי הוסיף: "במשך שנים נאבקתי, יחד עם תושבים ופעילים על סגירת מכלאות חיות בפארק הירקון. חברת גני יהושע ועיריית ת"א לא צריכות להחזיק מכלאות לחיות. כליאת חיות בכלובים ובמכלאות למען בידורם של בני אדם זה משהו שצריך לעבור מן העולם. אני גאה להוביל לכך שעיריית ת"א היא העיר הידידות ביותר לבעלי חיים בישראל. אני מודה לאלפי התושבים והפעילים שנתנו רוח גבית לסגירת פינת החי ולראש העירייה חולדאי".
תושב העיר, שהתלונן על מצב בעלי החיים בפינת החי, בירך על ההחלטה: "הגיע הזמן שאחרי כל השנים האלו ישימו סוף להתעללות בחיות חסרות הישע האלו. לא כל מה שהתאים בשנות ה-80 לשכונת בבלי הצעירה, מתאים בשנת 2023".
עינב אהרון שטיינברג, ממטה המאבק ״תל אביב נפרדת מהכלובים״ מסרה בתגובה: "זו בשורה נהדרת ומשמחת מאין כמוהה. עבדנו קשה כדי להגיע לרגע הזה ונוכחנו לראות שכשרוצות- אפשר לשנות. תודה גדולה למר לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב, לחברת הכנסת יסמין זאקס פרידמן ולחברי וחברות המטה שעמלו למען הסגירה. המאבק לא נגמר, ישנן עוד פינות חי בתל אביב, ואנו נמשיך בפועלנו עד שכולן יסגרו".