בסוף השבוע האחרון מצא איש צוות אוויר פרחון ינשוף צעיר, תשוש ומבולבל, בבסיס נבטים שבנגב. רס"ן י', מפקד צוות בטייסת 122, מצא את הפרחון יחד עם בני משפחתו לאחר שיצאו מביתם שבשיכון המשפחות בבסיס. הפרחון נח על אופניו של אחד הילדים, ונראה תשוש מאוד.
המשפחה, שעוקבת בדרך קבע אחר הינשופים הרבים שנמצאים ומקננים בשטח הבסיס, חשבו שהינשוף נראה במצוקה. רס"ן י', שהיה מודאג לגורלו של הדורס הצעיר, התקשר מיד למוקד החירום של רשות הטבע והגנים, ששלחו את הפקח האזורי לחבור למשפחה ולבחון את מצבו של הינשוף.
2 צפייה בגלריה
רב סרן י' עם הפרחון
רב סרן י' עם הפרחון
רב סרן י' עם הפרחון
(צילום: רב סרן י')
"בבדיקה בשטח, הינשוף היה נראה בריא אם כי מעט תשוש ממזג האוויר", אמר אייל בן גיאט, פקח רשות הטבע והגנים. "החלטתי שאין צורך לקחת אותו להמשך טיפול והחזרנו אותו לעץ בבסיס, שעליו היו מספר ינשופים נוספים".
בן גיאט הוסיף: "חשוב מאוד שאנשים יתקשרו למוקד הרשות, כאשר הם נתקלים בינשופים שנראים במצוקה. יש נטייה לרצות לעזור להם ובמקרים מסוימים אנשים לוקחים אותם בקופסאות הביתה. במקרה שהינשוף הוא פרחון - כאשר האם עוד מאכילה אותו - אם הוא לא יהיה באותה הנקודה שבה נמצא, היא עלולה לחשוב שהוא הלך או נגנב. תמיד עדיף להשאיר במקום שמוצאים ולהתקשר לאנשי המקצוע להמשך טיפול".
2 צפייה בגלריה
הפרחון על האופניים
הפרחון על האופניים
הפרחון על האופניים
(צילום: רב סרן י')
מרשות הטבע והגנים נמסר, כי הפרחון שנמצא הינו ינשוף עצים - דורס לילה בינוני בגודלו, אשר נחשב בישראל ליציב מצוי שהתפשט עד לנגב ופעיל בעיקר ביערות, בחורשות ואף בתוך יישובים.
צבעי גופו מסווים אותו היטב בין הסבך והעלווה, וציציות אוזניו ארוכות יחסית. מין זה לן בחורף במושבות, לרוב בעצי איקליפטוס ואורנים. ניזון בעיקר ממכרסמים, לרבות נברנים. לעתים נצפים זוגות ינשופים המשתפים פעולה בציד מתואם ומסונכרן. קריאותיהם החזקות והחודרות של הצעירים נשמעות למרחק רב.