כוח יצור האנרגיה המתחדשת השנתית של ארה"ב עשוי לשלש את עצמו תוך 10 שנים ל-110 ג'יגה וואט (GW), מכיוון שחוק האנרגיה הנקייה מאפשר השקעות נוספות במגזר זה. כך הודיע הערב (יום ד') חברת המחקר והייעוץ Wood Mackenzine.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
החוק להפחתת האינפלציה (IRA) של ממשל ביידן מעניק זיכוי מס של מיליארדי דולרים על אנרגיה ירוקה, על מנת לסייע לצרכנים לקנות כלי רכב חשמליים ולחברות לייצר אנרגיה מתחדשת, ובכך לצמצם את פליטת הפחמן הדו-חמצני של המדינה.
החוק מעניק בין היתר הטבות מס של 30%-50% לפרויקטים של אנרגיה מתחדשת, בהתאם למיקום הפרויקט וכמות החלקים שנקנים מיצרנים מקומיים בארצות הברית.
בחברת המחקר אמרו שהתוכנית עשויה לגרום להפחתה משמעותית של פליטת הפחמן ולהביא את יכולת היצור של חשמל ללא פליטות מזהמים לאוויר ל-60%.
עם זאת, ההתפתחות האיטית יותר ותנאי מזג האוויר הקיצוניים הכבידו על רשתות החשמל, למרות שטכנולוגיות שונות יכולות לפתור את הבעיה.
זיכוי המס של IRA מוערכים בעלות של 1.9 מיליארד דולר עד 2025, הוסיף ווד מקנזין מחברת היעוץ.
2 צפייה בגלריה
רכב חשמלי
רכב חשמלי
רכב חשמלי
(צילום: shutterstock)
בחודש שעבר הדגישה החברה כי יעדים ממשלתיים להגדלת הקיבולת השנתית של אנרגיית הרוח, כדי להגיע לכוח יצור של 80 ג'יגה ואט לשנה עד 2030 ידרשו 100 מיליארד דולר בהשקעה מאובטחת עד 2026.
ארה"ב בדרך להפחית בין 35% ל-43% פליטות פחמן דו חמצני עד 2030 מהרמות של 2005 כתוצאה מה-IRA, כך הראו נתונים עדכניים של הסוכנות להגנת הסביבה.