שלושה טיגריסים סומטריים - מין שנמצא בסכנת הכחדה חמורה - נמצאו מתים במערב אינדונזיה לאחר שנלכדו במלכודות חזירים. כך דיווחו כלי תקשורת במדינה.
שניים מהטיגריסים המתים (זכר ונקבה) נמצאו כשגופם שלם, זה לצד זו, על ידי אנשי שימור מקומיים במזרח מחוז אצ'ה - הנמצא בקצה הצפוני של האי האינדונזי סומטרה - כשרגליהם לכודות במלכודות פלדה, שהונחו במטע. כמה שעות לאחר מכן, שוטרים שהוזעקו למקום איתרו נקבת טיגריס נוספת ללא רוח חיים, במרחק של כ-500 מטר מהמקום שבו התגלו שני הטיגריסים האחרים, כשגופתה הייתה במצב של ריקבון התחלתי ורגליה לכודות במלכודת חזירים.
2 צפייה בגלריה
איתור גופות הטיגריסים הסומטריים שמתו לאחר שנלכדו במלכודות חזירי בר
איתור גופות הטיגריסים הסומטריים שמתו לאחר שנלכדו במלכודות חזירי בר
הזכר והנקבה נמצאו מתים זה לצד זו
(צילום: AP)
מפקד המשטרה המקומית, הנדרה סוקמנה, אמר כי הרשויות פנו לקהילה ולחברות המחזיקות במטעים ודרשו שלא להציב מלכודות באזורים שבהם חיות בר מסתובבות.
אגוס אריאנטו, העומד בראש סוכנות השימור באצ'ה, אמר כי באזור נמצאו כמה מלכודות דומות לאלו המשמשות ללכידת חזירי בר. חקלאים באי סומטרה מציבים מלכודת כאלה כדי לתפוס את החזירים, שנחשבים למזיקים הרסניים לגידוליהם.
יחד עם זאת, חשוב לציין כי ציידים השתמשו גם כן במלכודות הללו כדי להרוג חיות בר הנתונות בסכנת הכחדה, למטרות כלכליות. "גינינו בתוקף את המקרה הזה ונשתף פעולה עם רשויות אכיפת החוק בחקירה", אמר אריאנטו. על פי חוק שימור משאבי הטבע והמערכות האקולוגיות של אינדונזיה, מי שגורם למותן של חיות בר מוגנות בזדון, יעמוד למשפט ויוטל עליו עונש של עד חמש שנות מאסר וקנס של 100 מיליון רופיה (7,000 דולר).
2 צפייה בגלריה
גופת נקבת הטיגריס שנמצאה בסמוך לשתי הגופות האחרות באצ'ה שבאינדונזיה
גופת נקבת הטיגריס שנמצאה בסמוך לשתי הגופות האחרות באצ'ה שבאינדונזיה
גופת נקבת הטיגריס שנמצאה בסמוך לשתי הגופות האחרות באצ'ה שבאינדונזיה
(צילום: AP)
הטיגריס הסומטרי - תת-המין הקטן מבין כל תת-המינים של הטיגריס, נמצא תחת הגדרה של "בסכנת הכחדה חמורה" ונתון תחת איום גובר עקב פעולות של בני האדם כגון צייד ופגיעה בבתי הגידול בשל כריתת יערות, שלא רק הורסת את שטחי המחייה הטבעיים של הטיגריסים הנדירים והאנדמיים, אלא גם דוחק אותם לאזורים הסמוכים למגורי אדם, דבר שמגדיל את הסיכויים לקונפליקטים אלימים בין הצדדים ולעלייה בציד. בנוסף, אנשי שימור מקומיים טוענים כי מגפת הקורונה הובילה לציד מוגבר, כאשר תושבי האזור פונים לצייד כדי להשלים הכנסה.
הנתונים העצובים מכל הם שלפי משרד היערות האינדונזי, עד 10 טיגריסים נהרגים מדי שנה ועל פי הרשימה האדומה של המינים המאוימים מטעם האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע, מספרם של הטיגריסים הסומטריים בטבע נע סביב 400 פרטים בלבד. הטיגריסים נמצאים על הכוונת של הציידים הלא חוקיים בגלל חלקי גופם שנמצאים בשימוש נרחב ברפואה המסורתית - במיוחד בסין - למרות הוכחות מדעיות מוחצות שאין להם ערך מועיל.