באה לביקור בעיר לרגל החנוכה? גירית נמצאה השבוע בחדר מדרגות בניין בטבריה. היא פונתה לטיפול בעזרת מתנדב רשות הטבע והגנים.

"יש לנו חיה מוזרה בבניין", אלו המילים שפתחו את שיחת הטלפון שקיבל חן ניניו, מתנדב בחי-בולנס ברשות הטבע והגנים ובעל עסק לחילוץ והצלת בעלי חיים "חן שירותים וטרינרים". אחד מתושבי הבניין ברחוב הנרקיס בטבריה התקשר אליו וביקש שיגיע לעזור להם לפנות את החיה שהופיעה על מדרגות הבניין.
כשניניו הגיע לבניין הוא הבין מיד שזו היא לא סתם חיה מוזרה - אלא גירית מצויה, שהתרחקה מאוד מהמקום שהיא מתגוררת בדרך כלל.
2 צפייה בגלריה
הגירית בחדר המדרגות בטבריה
הגירית בחדר המדרגות בטבריה
הגירית בחדר המדרגות בטבריה
(צילום: תומר ניסמיאן, וטרינר רשות הטבע והגנים)
הגירית, שחיה בדרך כלל בשטחים פתוחים ובחורשים, איכשהו מצאה עצמה במרכז מגורים בעיר שליד הכינרת. בהגיעו לבניין, ניניו ראה שמצבה הפיזית של הגירית לא טוב ושהיא מתנהגת בצורה מוזרה, לכן התקשר באופן מיידי לפקח האזורי של רשות הטבע והגנים, אורי אביטל, שנתן לו אישור ללכוד את החיה ולשמור עליה עד שתעבור לטיפול הרשות.
למחקר בבוקר הועברה הגירית, בעזרת פקח הרשות עדי בכור, ווטרינר הרשות תומר ניסימיאן, שפינו את הגירית לבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי ברמת גן.
וטרינר רשות הטבע והגנים, תומר נסימיאן, אמר: "האזרחים והאזרחיות מוכיחים שוב ושוב כמה חשוב שיתוף הפעולה בין הגורמים המטפלים לבין כל אחד ואחת מאיתנו. עירנות והבנה שמשהו לא כשיר אצל החיה, ההבנה שהיא נמצאת במקום שאליו היא לא שייכת והקריאה לגורמי המקצוע - הצילה את הגירית. עם צמצום שטחי המחייה לחיות הבר, זו האחריות של כולנו לפקוח עיניים ולראות אם יש מי שזקוקים לעזרתו".
2 צפייה בגלריה
הגירית בבית החולים לחיות בר בספארי
הגירית בבית החולים לחיות בר בספארי
הגירית בבית החולים לחיות בר בספארי
(צילום: תומר ניסמיאן, וטרינר רשות הטבע והגנים)
ניניו סיכם: "שמחתי לעזור לתושבים המבולבלים, שנתקלו בחיה שלא ראו מעולם. הגירית הזו יפהפיה, והיה ברור לי שהיא צריכה עזרה וטיפול. אני הייתי חלק משרשת החילוץ, ורק בזכות שיתוף הפעולה של כל הגורמים הצלחנו להציל את החיה המדהימה הזו".
הגירית המצויה היא יונק ממשפחת הסמוריים, גודלה יכול להגיע לכ-90 סנטימטרים, גופה אפור ופניה מעוטרים פסים שחורים ולבנים. הגירית ניזונה בעיקר בשטחי חורש ובמרחבים הפתוחים, כאשר מגיעה לאזוריי מגורים - עושה זו במקרה לאחר שהתקשתה למצוא מאורה למחייה.