*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמיים המציגים


סביבת הלימודים משתנה כל הזמן. במשך חודשים רבים, בשל מגפת הקורונה, סטודנטים רבים למדו מהבית באמצעות כלים דיגיטליים. שיטות הלימוד החדשות פותחות מגוון הזדמנויות חדשות, בין היתר לרכוש מקצוע מבוקש. הכירו את התואר השני בטכנולוגיות למידה דיגיטלית במכללה האקדמית רמת גן.
פרופ' מוטי פרנק, ראש תוכנית הלימודים לתואר שני בטכנולוגיות למידה דיגיטלית במכללה האקדמית רמת גן, הסביר על התחום: "העולם החדש של ההוראה והלמידה. אנחנו כולנו יודעים שמאות שנים, ההוראה הייתה מבוססת על זה שמורה היה עומד בקדמת הכיתה, תלמידים יושבים לפניו בשורות והוא מדבר. קראנו לזה 'מע"מ - מורה עומד מדבר". בעולם החדש הכנסנו טכנולוגיות שמאפשרות לנו ליישם בהרבה יותר, בקלות, את התיאוריות הפדגוגיות הכי חדשות, ולהשיג בצורה כזאת למידה הרבה יותר אפקטיבית".
ולמי מיועדת תוכנית הלימודים? פרופ' פרנק: "כל מי שיש לו תואר ראשון עם ממוצע 80 ומעלה יכול בעצם להגיש מועמדות ולהתקבל. כלומר, אנחנו פתחנו את זה למגוון רחב מאוד של אנשים שמועמדים".
ומה לומדים בתוכנית? פרופ' פרנק: "אנחנו חילקנו את התוכנית ל-4 אשכולות של קורסים. האשכול הראשון זה בעצם מבוא לתוכנית, נותנים סקירה על כל התחום ואחר כך אנחנו הולכים בשני כיוונים. מה זאת אומרת 'שני כיוונים?' - כיוון אחד אנחנו מכירים: פדגוגיות, תיאוריות של הוראה וחינוך, איך צריך ללמד, בוא נראה עכשיו איך אני מיישם אותן בעזרת הטכנולוגיות שהם מכירים אותן. זה כיוון אחד. הכיוון השני הפוך, אם יש טכנולוגיות, אם יש לנו אפליקציות, בוא נראה מה המקסימום שאנחנו יכולים להוציא מהן, כמה יתרונות פדגוגיים אנחנו יכולים להוציא מהן כדי שהלמידה תהיה יותר אפקטיבית, זה כבר שלושה. והרביעי זה בעצם סיכום. עבודת גמר, סמינריונים, שבהם הסטודנטים מביאים לידי ביטוי את כל מה שהם למדו במשך השנתיים האלה, שנתיים. והם מיישמים איזשהו פרויקט".
פרופ' פרנק התייחס למגפת הקורונה, שגרמה לרבים ללמוד מרחוק. "בקורונה, מה שקרה, היה שבבת אחת אנשים נאלצו, תוך שבוע, להשתמש בטכנולוגיה", הוא אמר. "בהתחלה זה היה רק זום. היום אנחנו יודעים ש'רק זום' זה לא שימוש בטכנולוגיות. זה כלום, זה בסך הכל תיווך. אבל כשאתה מפעיל את הזום, אתה במקביל יושב מול המחשב, אתה יכול להפעיל עוד המון דברים תוך כדי ההוראה ולשפר את ההוראה, לשפר את הלמידה".
לגבי אפשרויות התעסוקה אחרי סיום התואר, פירט פרופ' פרנק: "תואר שני פותח בעצמו מגוון רחב של הזדמנויות. מעבר לזה, זהו תואר בתחום נדרש מאוד, אז אפשר לעסוק בניהול של תוכניות לימודים, בפיתוח אם אתה עובד במטה של משרד החינוך או אם אתה עובד בארגון שיש בו מחלקת הדרכה ואתה עוסק בהדרכה בפועל או שאתה מנהל הדרכה, או שאתה מפתח הדרכה, או שאתה עם קשרי לקוח עם הדרכות. כל הלמידה הארגונית היום היא למידה דיגיטלית. אז לכן אתה יכול לעבוד גם בחינוך, גם מחוץ לחינוך וגם בחברות שעוסקות בפיתוח. האפשריות הן רבות".
*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמיים המציגים
פורסם לראשונה: 21:47, 10.07.21