לפחות 30 צבי ים ירוקים נמצאו מתים בחופי האי קומה-ג'ימה שביפן. בבדיקה שנערכה נמצא כי לרבים מהם פצעים מלהב מסביב לצוואר.
צבי ים ירוקים שנמצאו מתים ביפן
המשטרה החלה לתחקר את המקרה ביום שישי האחרון, לאחר שצבי הים נמצאו על ידי תושבים מקומיים המתגוררים באזור, כך לפי גורם רשמי במשטרה המקומית. הגורם סיפר כי חלק מהצבים דיממו ובקושי נשמו, ונראה כי מקור הפצעים מסביב לצוואר, הוא פגיעה מלהב. הוא הוסיף כי כעת המיקום הנוכחי של הצבים לא ידוע, וייתכן שהם נסחפו בגאות. החקירה המשטרתית בנושא עדיין ממשיכה, ונחקרים עדים.
עובד במוזיאון צבי הים של Kumejima שראה את בעלי החיים סיפר לכלי התקשורת היפני The Asahi Shimbun: "נראה כי רוב צבי הים מתו. מעולם לא ראיתי דבר כזה. מאוד קשה לעכל את זה". ב-BBC דווח, על פי מקורות יפנים, כי דייג אחד הודה שפגע בצבים, כדי להוציא אותם מרשתות הדיג.
2 צפייה בגלריה
צב ים ירוק
צב ים ירוק
צב ים ירוק
(צילום: Shutterstock)
עוד פורסם בכלי התקשורת ביפן כי לפי גורמים מקומיים המכירים את הדיג המקומי, דייגים לפעמים נוקטים בשיטות קיצוניות כדי לשחרר צבי ים שמסתבכים ברשתות הדיג שלהם.
צבי ים ירוקים נחשבים למין בסכנת הכחדה, ונמצאים ברשימה האדומה של הארגון הבינלאומי לשימור טבע (IUCN). גם לישראל מגיעים צבי ים ירוקים. הנקבות מטילות ביצים בחופי הארץ, והצאצאים משוחררים על ידי רשות הטבע והגנים. במקרים רבים, נפלטים לחוף ומאותרים צבי ים שנפגעו מפסולת ימית כגון רשתות, חוטים או שקים, ובמרכז הארצי להצלת צבי ים שבמכמורת מנסים לשקמם ולשחררם בחזרה לטבע.
2 צפייה בגלריה
צב ים ירוק ללא גפה באקווריום בגן החיות התנ"כי
צב ים ירוק ללא גפה באקווריום בגן החיות התנ"כי
צב ים ירוק ללא גפה שנפגע מפסולת ימית באקווריום בגן החיות התנ"כי
(צילום: דניאל אלוני)
מי שמוצאים צבים מסובכים בחוטים נוטים להסיר את החוטים, מתוך כוונה לעזור לצב ואינם מודעים לכך שדווקא הסרת החוטים עשויה לדרדר משמעותית את מצבו. קיימת חשיבות להשארת החסימה והעברת הצב למרכז ההצלה עם החוטים, גם אם הוא "נראה בסדר". במרכז ההצלה מעריכים את מצבו של הצב, בצילום רנטגן, מזהים את חומרת הפגיעה בעצמות ואם קיים שבר ומחליטים בהתאם האם וכיצד להסיר את החסימה.