ניו זילנד סוערת בימים האחרונים, בעקבות תחרות ציד, שבה נכללה קטוגריה של ציד חתולי פרא. הקטגוריה, שבוטלה בינתיים בשל התגובות החריפות, הייתה מיועדת לילדים עד גיל 14. כך דיווחו כלי תקשורת במדינה.
2 צפייה בגלריה
חתולי רחוב
חתולי רחוב
חתולי רחוב
(צילום: shutterstock)
התחרות, המתקיימת בחבל קנטרברי באי הדרומי של ניו זילנד, כללה קטגוריה שבה התבקשו הילדים להרוג כמה שיותר חתולי פרא עד סוף חודש יוני. הפרס לצייד המצטיין בקטגוריה זו עמד על 250 דולר ניו-זילנדי (כ-560 שקלים). הדבר עורר דאגה גדולה מצד ארגונים לזכויות בעלי חיים, שחששו שלילדים אין את היכולת להבחין בין חתולי פרא לחתולי בית או חתולי רחוב.
באתר האינטרנט של "ניו זילנד הארלד" נכתב הבוקר (יום ה') כי מארגני התחרות אמרו שהם "מאוכזבים" שהקטגוריה נאלצה להיסגר.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מנגד, באגודת צער בעלי חיים בניו זילנד אמרו כי לא ייתכן שילדים יוכלו להבחין בין חתול פראי, משוטט או "מבוהל". "המארגנים הצהירו שחתולים ייסרקו לאיתור מיקרו-שבב כדי לזהות חתולי מחמד, עם זאת, זה ייעשה לאחר שהחיה נורתה והרגה", נכתב בהודעה. עוד אמרו באגודת צער בעלי חיים כי בתחרות משתמשים בדרך כלל ברובי אוויר, מה שמגביר את הסבירות לכאב ולסבל במוות ממושך של בעלי חיים. "הגיע אלינו חתול מצפון קנטרברי עם פציעה של רובה אוויר", נמסר בהצהרה, שבה נכתב עוד שחתול הבית מת בסופו של דבר.
האירוע עצמו הוכרז כחלק ממסע גיוס כספים עבור בית ספר מקומי בצפון קנטרברי, חבל כפרי בניו זילנד, בחלקו המזרחי של האי הדרומי הכולל את מישורי קנטרברי והאזורים ההרריים שסביבם, בו הצייד נחשב לפופולרי. בתחרות משתתפים מדי שנה מאות אנשים, לרבות ילדים, שמתחרים על הרג חזירי בר, איילים וארנבות.