תושב ג'נין נעצר בחשד שגרם להרס אתר העתיקות "אום ריחן" שבצפון השומרון. היום (ד') הוגש נגדו כתב אישום והוא יישאר במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
2 צפייה בגלריה
אייטם עתיקות בשומרון
אייטם עתיקות בשומרון
חירבת אום ריחן לפני ההרס (למעלה) ואחריו
(צילום: :שומרים על הנצח)
לפני כמה שבועות, במהלך סיור יחידת קצין מטה ארכיאולוגיה במנהל האזרחי, זיהו פקחי היחידה הרס רב באתר הארכיאולוגי, שבוצע על-ידי באגר ומשאית. הפקחים עצרו מידית את העבודות הבלתי חוקיות באתר ופתחו בחקירה סמויה על מנת למצוא את העבריינים ולהעמידם לדין.
חירבת אום ריחן הוא יישוב מתקופת המשנה והתלמוד שהיה מהגדולים באזור. מדובר באתר מורשת הממוקם בצפון השומרון, ליד היישוב קציר. באתר נמצאו מבנים הבנויים מאבני גזית, מגדל שמירה, ומאוזוליאום - מבנה קבורה מפואר.
2 צפייה בגלריה
אייטם עתיקות בשומרון
אייטם עתיקות בשומרון
השחתת האתר הארכיאולוגי
(צילום: :שומרים על הנצח)
מהמנהל האזרחי נמסר כי הפקחים פועלים מסביב לשעון על-מנת לשמור ולפקח על אתרי העתיקות. בנוסף נמסר כי הם רואים בחומרה רבה פגיעה והרס באתרים ארכיאולוגיים ביהודה ושומרון.
יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, התייחס לאחר שהתגלה דבר הפגיעה באתר העתיק: "שרידי יישוב יהודי שעמדו כאן באין מפריע במשך 2,000 שנה נהרסים ומנותצים דווקא במשמרת שלנו. זו תעודת עניות למדינת ישראל. אני דורש מכלל הרשויות לחקור את המחדל שהביא לתוצאה הזו, לשקם את האתר, להשית את התשלום כולו על העבריין ולאפשר סמכויות אכיפה פיקוח ושיקום למועצה אזורית שומרון שתסייע בשמירה על אתרי המורשת בתחומה. אין דרך אחרת היום להגן על אתרי המורשת ביהודה ושומרון".