פרופ' צבי גליל, מבכירי מדעני המחשב בעולם ונשיאה השביעי של אוניברסיטת תל אביב, תרם לאחרונה מיליון וחצי דולר למוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט. את התרומה חסרת התקדים של נשיא לשעבר למוסד האקדמי שבו כיהן העניק פרופ' גליל יחד עם אשתו, ד"ר בלה גליל.
"מוזיאון הטבע הוא אחד המפעלים הנפלאים, ואולי הנפלא מכולם, של אוניברסיטת תל אביב לטובת ילדי ארץ ישראל", הסביר פרופ' גליל. "אוניברסיטת תל אביב מקדמת מצוינות אקדמית במוריה ובתלמידיה, ונמנית על האוניברסיטאות הטובות בעולם - ומוזיאון הטבע הוא מפעל ייחודי המאחד מצוינות במחקר עם פתיחות לכלל ישראל".
1 צפייה בגלריה
כמו תיבת נוח. מוזיאון הטבע
כמו תיבת נוח. מוזיאון הטבע
כמו תיבת נוח. מוזיאון הטבע
(צילום: אוניברסיטת תל אביב)
מוזיאון הטבע שנפתח לציבור הרחב ב-2018 אוצר בקרבו את אוספי הטבע הגדולים במזרח התיכון. במוזיאון מאוחסנים למעלה מ-5.5 מיליון פריטים מהאוספים הלאומיים, המספרים את סיפורו של המגוון הביולוגי בישראל בפרט ובלבנט בכלל, והוא מארח כ-200 אלף מבקרים בשנה - לרבות משפחות, תלמידים, תיירים ומדענים מכל רחבי העולם. בנוסף, המוזיאון מוביל ומנהל את קליטת הקהל בגנים הבוטניים. התורם המרכזי של המוזיאון הוא הנדבן היהודי-אמריקני, מייקל שטיינהרדט.
פרופ' גליל הודיע על תרומתו טרם מגפת הקורונה וכעת עם חזרתו של המוזיאון לפעילות מלאה, כספי התרומה מסייעים מאוד לפיתוח והרחבת המוזיאון. "הסיבה למתנה", אומר פרופ' גליל, "היא תרומת מוזיאון הטבע להכרת ואהבת הארץ ולשמירת הטבע. סבי, צבי גלימצ'ר, היה מבוני תל אביב. ואבי, פרופ' יעקב גליל, היה מששת הפרופסורים המייסדים של אוניברסיטת תל אביב ב-1953, והקים בה את הגנים הבוטניים, תחילה במיקומם הראשון באבו-כביר ובהמשך בקמפוס הנוכחי. מרעייתי למדתי את החשיבות המדעית של אוספי טבע בעידן של אתגרים סביבתיים, ובכהונתי כנשיא האוניברסיטה חתמתי עם הות"ת ועם משרדי הממשלה על הקמת המוזיאון לטבע. תרומתנו היא המשך למורשתו של אבי".
פרופ' צבי גליל, נשיא אוניברסיטת תל אביב לשעברפרופ' צבי גליל, נשיא אוניברסיטת תל אביב לשעברצילום: אוניברסיטת תל אביב
נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, אמר: "מוזיאון הטבע הוא נכס חשוב ומיוחד במינו של אוניברסיטת תל אביב, המביא לה כבוד רב בארץ ובעולם. תרומתם של בלה וצבי גליל למוזיאון היא חשובה בפני עצמה שכן היא מקדמת את פיתוחו. אך היא מרגשת במיוחד, שכן היא באה ממי שהיה נשיאה השביעי של האוניברסיטה ומרעייתו, ומלמדת על הקשר החזק של הזוג גליל לאוניברסיטה בכלל, ולמוזיאון הטבע בפרט. אני אסיר תודה לבלה ולצבי גליל על תרומתם הנדיבה".
פרופ' תמר דיין, יו"ר מוזיאון הטבע, הוסיפה: "התרומה הזו היא תרומה נדיבה ומרגשת ביותר המשקפת המשך מחויבות של משפחת גליל למוזיאון הטבע. פרופ' גליל תמך במוזיאון כנשיא אוניברסיטת תל אביב מתוך חזון של דמוקרטיזציה של הידע שהוביל אותו גם בהמשך עשייתו להנגשת ההשכלה הגבוהה לחוגים רחבים בעולם. ד"ר בלה גליל, ביולוגית ימית בעלת שם עולמי, היא שותפה לדרך המחקר ושמירת הטבע. תמיכת משפחת גליל מסייעת בעיצוב פני המוזיאון בהיבט המדעי והציבורי. זו זכות גדולה שאלו השותפים שלנו במפעל הלאומי הזה".