המדינה המאוכלסת ביותר באוסטרליה הכריזה היום (ג') על איסור כריתת עצים באזורים שבהם חיים קואלות, במטרה להגן על האוכלוסייה המקומית מפני הכחדה.

כריתת העצים תופסק בשטח כולל של כ-85 אלף דונם של יער, ביתן של 106 "מושבות קואלה", המאוכלסות מאוד על ידי חיות הכיס. כך הודיעה ממשלת ניו סאות' ויילס, שבדרום מזרחה של אוסטרליה.
בראד סמית', המנכ"ל בפועל של המועצה לשימור הטבע בניו סאות' ויילס, אמר כי המהלך הוא "צעד היסטורי קדימה". לדבריו, אזור זה הוא "בית הגידול החשוב ביותר של הקואלה בעולם". הוא הוסיף כי "החלטה זו היא גם הכרה שלכריתת עצים יש השפעה הרסנית על הקואלות והמגוון הביולוגי".
2 צפייה בגלריה
קואלות באוסטרליה
קואלות באוסטרליה
קואלות באוסטרליה
(צילום: Shutterstock)
דובר הקרן העולמית לשימור חיות הבר באוסטרליה, ד"ר סטיוארט בלאנץ', אמר כי מספר הקואלות בניו סאות' ויילס ספג ירידה דרמטית של יותר מ-50% בין 2000 ל-2020 עקב כריתת יערות, בצורת ושריפות ענק. הוא הוסיף כי המהלך של הממשלה "הוא הזדמנות לשנות את הטרגדיה הזו".
ד"ר בלאנץ' הוסיף: "אם אנחנו מתכוונים להציל את הקואלות מהכחדה במאה הנוכחית, אז אנחנו צריכים אזורים מוגנים חדשים, כלומר מיליוני דונמים של יערות".
2 צפייה בגלריה
קואלה באוסטרליה
קואלה באוסטרליה
קואלה באוסטרליה
(צילום: shutterstock)
אך לא כולם מברכים על ההחלטה למען הקואלות. דוברת אחד מהארגונים הירוקים באוסטרליה, סו היגינסון, מתחה ביקורת על המהלך, שאותו כינתה כ"מתנה לתעשיית העץ". היא הוסיפה ש-58 אחוזים מאוכלוסיית הקואלות באזור הפארק יישארו ללא הגנה.
היגינסון אמרה: "הממשלה צריכה לעשות את העבודה עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי עבור הקואלות ומאוחר מדי עבור המינים האחרים התלויים ביער".
במקביל, הממשלה בניו סאות' ויילס הודיעה שבקרוב תתחיל בהתייעצות עם סוכנות כריתת עצים, שבבעלות המדינה, על מנת "לקבוע אפשרויות לאספקת עצים".