האסטרונאוט באז אולדרין, האדם השני שדרך על אדמת הירח במסגרת משימת אפולו 11, התחתן בסוף השבוע עם ד"ר אנקה פאור, בטקס צנוע שנערך בלוס אנג'לס. אתמול (יום ו') חגג אולדרין גם את יום הולדתו ה-93. על פי הדיווחים, הכלה צעירה ממנו בכ-30 שנה.
2 צפייה בגלריה
באז אולדרין ואשתו ד"ר אנקה פאור
באז אולדרין ואשתו ד"ר אנקה פאור
באז אולדרין ואשתו ד"ר אנקה פאור
(צילום: מתוך טוויטר)
אולדרין הודיע על הנישואים שלו בחשבון הטוויטר: "ביום הולדתי ה-93 (...) אני שמח לבשר שאהובתי משכבר הימים, ד"ר אנקה פאור, ואני התחתנו. אנחנו מתרגשים כמו בני נוער".
לפי פרופיל הלינקדאין שלה, אנקה פאור קיבלה תואר דוקטור בהנדסה כימית ב-1996 מאוניברסיטת פיטסבורג (מזרח). בשנים האחרונות היא עובדת יחד עם האסטרונאוט לשעבר.
זו הפעם הרביעית שאולדרין מתחתן. הוא התחתן לראשונה בדצמבר 1954 עם ג'ואן ארצ'ר ולבני הזוג נולדו שלושה ילדים. השניים התגרשנו כעבור כ-20 שנה. אשתו השנייה הייתה בוורלי ואן זילה. השניים התחתנו ביום האחרון של שנת 1975 והתגרשו בשנת 1978. בפברואר 1988 הוא התחתן עם דריגס קאנון ובסופו של דבר גם הנישואים האלו נגמרו בגירושים - בדצמבר 2012.
2 צפייה בגלריה
הזוג הטרי
הזוג הטרי
הזוג הטרי
(צילום: מתוך טוויטר)
אולדרין, דמות צבעונית מאוד, ביקר כמה פעמים בישראל בשנים האחרונות. באוקטובר 2015, במהלך ביקור בירושלים, הוא סיפר על משימת אפולו 11. הוא התבדח והסביר למה ניל אמסטרונג היה האדם הראשון שצעד על אדמת הירח. "הסיבה שניל יצא ראשון – כי הוא היה קרוב יותר לדלת", הוא אמר וגרם לנוכחים בחדר לפרוץ בצחוק רם.
בביקור נוסף שלו בישראל, ביולי 2016, הוא התייחס לשאלה למה רק 12 בני אדם נחתו עד כה על הירח. "היה יקר מדי להגיע לירח", הודה אולדרין. "אז הקצו את הכסף לצרכים אחרים. הציבור התעייף מהמשימה הזאת, הם התפכחו. בלי תמיכה ציבורית אי אפשר לעשות כלום. זה לקח חשוב". למעשה אולדרין הוא היחיד מבין שלושת האסטרונאוטים במשימת אפולו 11, שנותר בחיים. ניל אמסטרונג, האדם הראשון שדרך על אדמת הירח הלך לעולמו בשנת 2012 ואילו מייקל קולינס, שנותר בתא הפיקוד שהמשיך להקיף את הירח, מת באפריל 2021.

האסטרונאוט שעשה היסטוריה שיחק בין היתר את דמותו ותרם את קולו לסדרות וסרטים. כך, למשל, השתתף כאורח בסדרה "המפץ הגדול", "רוק 30", "רוקדים עם כוכבים" ותרם את קולו לסדרות האנימציה המצליחות "משפחת סימפסון" ו"פיוצ'ימורה". על שמו קרויה גם הדמות המפורסמת "באז שנות-אור" מהסרט "צעצוע של סיפור".