לפעמים המדענים עורכים מחקרים על דברים בלתי שגרתיים: חוקרים מאוניברסיטת ג'ורג'יה ערכו סקר בקרב 400 משתתפים, שהתבקשו לתאר את האידיוט (טיפש או מטומטם על פי המילון) הכי גדול שהם מכירים באופן אישי, ולדרג את האישיות שלו לפי אמונות והתנהגות.
התוצאות של המחקר הראו שלמשתתפים היה קל יחסית לזהות את האדם הזה, והוא לרוב תויג או כשותף לחיים, קולגה, בן משפחה או חבר – שנוכח בחייהם או לשעבר.
מדובר בהגדרה רחבה מאוד של בני אדם, אבל רובם המוחלט של "האידיוטים" היו גברים, בדרך כלל בגיל העמידה.
3 צפייה בגלריה
מתאים להגדרה?
מתאים להגדרה?
מתאים להגדרה?
(צילום: shutterstock)
אלה נתפסו כתוקפנים, כעסנים, יהירים, קנאים, שתלטנים, גסי רוח ועוד. ומה שבסיסי אצלם הוא שלא אכפת להם ממה אנשים חושבים עליהם, או איך הם נתפסים על ידי אחרים. למחקר המלא באנגלית (לחצו כאן).
ומכאן, לשאלה. האם כלבים טבעוניים נהנים יותר? מחקר חדש בדק האם כלבים עם תזונה טבעונית עשויים להיות בריאים יותר. והממצאים במחקר מעידים שהדבר נכון.
חוקרים בריטים ואוסטרלים מצאו שתזונה טבעונית, כזאת ללא מוצרים מהחי, סייעה לכלבים לסבול פחות מבעיות בריאותיות. שיעורים נמוכים של השמנת יתר, בעיות עיכול, דלקות פרקים או כאבי עיניים ואוזניים.
3 צפייה בגלריה
כלב ואישה
כלב ואישה
(צילום: shutterstock)
וטרינרים בדקו את הממצאים שעלו מהמחקר והם טוענים שמדובר בינתיים על מחקר ראשוני, שמבוסס בעיקר על תפיסת הבעלים, ולכן יש לקחת את התוצאות בעירבון מוגבל, או ככאלה שמשקפות את תפיסות ואורחות החיים של בני האדם.
ולסיום מבזק החדשות הטובות, הכירו את הוולבי של ממפיס – שהצליח לגרום למטפלים שלו בגן החיות להחסיר פעימה, לאחר שנמלט במהלך סופת רעמים ונמצא יומיים לאחר מכן.
3 צפייה בגלריה
(צילום: גן החיות בממפיס)
הוולבי הוא קרוב משפחתו של הקנגורו. הוא ברח למטפליו בניתורים גדולים, אבל למרבה המזל בעל החיים השאיר עקבות, שהביאו בסופו של דבר ללכידתו. בשעה טובה הוא חזר אל חבריו, שאר חיות הכיס, במתחם המיוחד שלהם.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי