*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים


העיסוק בכלכלה וחשבונאות בהרחבה, בלמידה ובמחקר, מעיד על התחום הנתפש כבעל חשיבות ראשונה במעלה ולפיכך עומד במרכז השיח הציבורי. הכירו את לימודי התואר הראשון בכלכלה ובחשבונאות במכללה האקדמית אשקלון.
אמיתי טאוב, רואה חשבון ומרצה במכללה האקדמית אשקלון, סיפר על החשיבות שבתפקיד: "רואה חשבון נתפש כתפקיד מוביל בתחום הניהול, בתחום הכספים, בתחום הכלכלה, מה שבעצם נותן לבוגר של החוג לראיית חשבון מגוון עצום של אפשרויות תעסוקה. תוכנית הלימודים במכללת אשקלון היא למעשה משלבת בין לימודי כלכלה מתקדמים לבין לימודי ראיית חשבון. בסגל של המרצים ישנם מרצים מהשורה הראשונה בארץ, עם שנים רבות של ניסיון באוניברסיטאות, במכללות, רובם מגיעים גם עם הרבה ניסיון פרקטי".
נטלי שי טל, בוגרת תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות בהצטיינות יתרה, סיפרה על המרצים בתואר: "המרצים הם מאוד מאוד פדנטיים על לימודים, ברמה מאוד מאוד גבוהה. יש יחס אישי מכל מרצה, אפשר להתקשר בכל שעה, הם תמיד יענו. גם בעצם אחרי שסיימתי את הלימודים עצמם אני עדיין בקשר איתם עד היום והם מכוונים אותי במקום עבודה או סתם אם אני צריכה להתייעץ על משהו. המעטפת פה והאנשים, לא הייתי מקבלת את זה בשום מקום אחר".
טאוב סיפר על היתרונות שבלימודים במסלול: "ברפורמה החדשה למעשה לימודי שנת ההשלמה כפי שהיה בעבר נכנסים לתוך לימודי התואר. לרפורמה החדשה למעשה ישנם שני יתרונות מרכזיים: הייתרון הראשון זה חסכון בזמן. במקום ללמוד שנה מלאה הסטודנט נדרש ללמוד סמסטר אחד נוסף במסגרת לימודי התואר. הייתרון השני הוא כסף. במקום לשלם בין 20-30 אלף שקלים, כפי שבעבר עלתה שנת ההשלמה, הסטודנט נדרש לשלם שכר אוניברסיטאי עבור הסמסטר הנוסף, בסכום של כ-5,000 שקלים בלבד".
ומה לאחר סיום התואר? טאוב: "במכללה האקדמית אשקלון פועל מרכז להכוונה תעסוקתית, שמטרתו לסייע לבוגרים שלנו למציאת התמחות במשרדי ראיית החשבון השונים. יתרה מכך, מכיוון שהסטודנט נחשף למגוון של מרצים בתחומים שונים הסטודנט מקבל הכוונה מקצועית ואנחנו מסייעים לו בעצם למצוא מה נתיב ההתמחות שמתאים ביותר עבורו".
*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים
פורסם לראשונה: 00:18, 11.07.21