בית משפט השלום בחיפה הרשיע לאחרונה תושב היישוב בענה שבגליל, בשנות ה-40 לחייו, בגין צייד לא חוקי וסדרתי של דורבנים, וגזר עליו עונש של עשרה חודשי מאסר בפועל וקנס ומימוש התחייבות בסך כולל של 30 אלף שקל. זאת, בנוסף לתקופת מאסר על תנאי והתחייבות כספית להימנע מעבירות דומות.
3 צפייה בגלריה
הדורבן המת שנתפס בתיק
הדורבן המת שנתפס בתיק
הדורבן המת שנתפס בתיק
(צילום: רשות הטבע והגנים)
על פי כתב האישום, הנאשם יחד עם שותפו עסקו במאי 2018 בשעות הלילה בציד דורבנים. באותו הלילה, אספו אליהם לכלי הרכב פגר של דורבן בתיק שחור כשעם הנאשמים היו ברכב בתא המטען שני כלבים מסוג פיטבול, השייכים לנאשם. בנסיעתם בכביש לפנות בוקר הבחינו במחסום משטרתי בצומת צורית-גילון, ובעקבות זאת זרקו את התיק השחור לפני ההגעה למחסום. על מכנסי הנאשם היו כתמי דם שזוהו כדם של הדורבן שניצוד. בתיק השחור שזרקו נמצא הפגר של הדורבן וכן שתי סכינים יפניות. ברכב נתפסו גם שתי אלות עץ המשמשות לצייד דורבנים.
לנאשם יוחסו ארבע עבירות, ביניהן צייד של חיית בר מוגנת, החזקת חיית בר מוגנת, צייד בשעות אסורות ואיסור צייד בשיטות אסורות (שיסוי כלב בחיית בר) והוא הודה בכולן במסגרת ההליך המשפטי.
3 צפייה בגלריה
הדורבן המת שנתפס בתיק
הדורבן המת שנתפס בתיק
הדורבן המת שנתפס בתיק
(צילום: רשות הטבע והגנים)
מאחר והנאשם הינו בעל עבר פלילי במגוון עבירות ולחובתו גם הרשעה קודמת בצייד דורבנים, שבוצעה אף היא באמצעות כלבים, נגזרו עליו בתיק זה שלושה חודשי מאסר בפועל ובנוסף הופעלו מאסרים מותנים שנגזרו עליו בעבר, כאשר בסופו של דבר הוא ירצה כאמור עשרה חודשי מאסר בפועל. זאת, בנוסף לחילוט ערבויות בסך 20 אלף שקלים וקנס כספי של 10 אלף שקלים.
על הנאשם השני, שדינו נגזר לפני זמן רב והיה ללא עבר פלילי, נגזרו במסגרת הסדר טיעון עונש שכלל מאסר על תנאי של שישה חודשים (למשך שלוש שנים), קנס בסך 8,000 שקלים והתחייבות בסך 24,000 שקלים להימנע מעבירות דומות.
3 צפייה בגלריה
דורבן הודי
דורבן הודי
דורבן
(צילום: shutterstock)
את התיק מטעם רשות הטבע והגנים ייצג בבית המשפט עורך הדין ערן בר אור בשיתוף הלשכה המשפטית של רשות הטבע והגנים.
לדברי עו"ד שי פרץ, התובע הראשי ברשות הטבע והגנים: "המדובר על עונש ראוי שהטיל בית המשפט הנכבד, על מי שהעז במספר הזדמנויות לפגוע בחיות בר מוגנות אשר חלקן בסכנת הכחדה ממשית. בכך ביטא בית המשפט את סלידתו מהעבירות הקשות ולמעשה ממשיך במגמה הברוכה של החמרת הענישה הממשית על עוברי עבירות מעין אלו. רשות הטבע והגנים בשיתוף ובסיוע גורמי אכיפה נוספים תמשיך לפעול למען שמירת הטבע בישראל והגנה על חיות הבר".