הוועדה למינוי דירקטורים ברשות החברות פסלה את המינוי של אהרוני נויבאר לתפקיד יו"ר מליאת רשות הטבע והגנים. נויבאר (52), מנכ"ל החברה הכלכלית גוש עציון, היה המינוי של השרה להגנת הסביבה עידית סילמן. זאת לאחר שכבר הכניסה אותו כחבר בוועדה עצמה. ב"כלכליסט" פורסם כי הסיבה לפסילה היא העובדה שילדיהם של השניים נמצאים בקשר זוגי. למרות זאת, השניים לא דיווחו על כך בטופס המועמדות שהוגש לוועדה. נויבאר, לעת עתה, ימשיך להיות חבר בוועדה.
בנוסף, נודע ל-ynet כי לאחר שנויבאר מונה לתפקיד חבר במליאת רשות הטבע והגנים, הוא ביקש להפוך ליו"ר זמני-קבוע. לאור העובדה שבמליאה אין עדיין יושב ראש, החברים נהגו לעשות רוטציה ביניהם לתפקיד יו"ר כאשר התכנסו. עוד לפני שסילמן הציעה את מועמדותו של נויבאר ליו"ר, הוא ביקש מחברי המליאה לאשר לאפשר לו לכהן בתפקיד יו"ר זמני-קבוע - ללא רוטציה כפי שהייתה נהוגה. חברי המליאה דחו על הסף את בקשתו.
1 צפייה בגלריה
עידית סילמן
עידית סילמן
השרה עידית סילמן
(צילום: יואב דודקביץ)
בחודש שעבר פרסמה לשכתה של סילמן הודעה לאחר המינוי, ובו הצהירה כי "אני מאמינה שאהרוני הוא האדם הנכון בשעה מאתגרת זו של רט"ג, ויוכל לרתום את ניסיונו העשיר לטובת המטרה. הוא מחוייב לשמירה והגנה על הטבע והמורשת של עם ישראל בארצו".
אבל מסתבר שלנויבואר אין כל זיקה סביבתית. למעשה, בנובמבר 2022 התגאה בכך שרשת קמעונאית מסוימת מגיעה לגוש עציון. הרשת הזו היא ספק מוצרי פלסטיק ומוצרים זולים אחרים, שמעודדים צריכה חד פעמית של חפצים ולמעשה פוגעים בסביבה.
כמנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון הוא מתעסק בעיקר בתחום הנדל"ן והעסקים, מרחק גדול משמירה על הסביבה והטבע. "לגוף מקצועי כמו רשות הטבע והגנים צריך מישהו עם זיקה לתחום", אמר גורם במליאה. "צריך שיהיה ליושב הראש איזשהי נגיעה והבנה ניהולית בתחום המקצועי". לנויבאר, כאמור, אין כל זיקה סביבתית והוא חסר השכלה בתחום. למעשה, אין לו אפילו תואר ראשון.
עו"ד רותם בבלי דביר, ראש מחלקת ליטיגציה מינהלית בתנועה לאיכות השלטון, אמרה בתגובה: "החלטת ועדת המינויים היא החלטה ראויה ונכונה. אין מקום למינויי מקורבים חסרי ניסיון בשירות הציבורי, ועל כן יש לברך על ההחלטה שלא לאשר את מינויו של נויבואר חסר הניסיון לתפקיד חשוב זה. אנו מקויים שההחלטה תבהיר לשרה סילמן כי תפקידה כשרה הוא לשרת את האינטרס הציבורי".