לפעמים, כל מה שצריך זה מישהו שמאמין בנו. אנחנו זוכרים את זה מתקופת הילדות - המורה שהתעקשה שאנחנו יכולים לממש את הפוטנציאל שלנו ועזרה לנו להפוך לתלמידים מצטיינים, או המאמן בחוג הספורט שהוכיח לנו שאנחנו יכולים הרבה יותר אם רק נלמד איך להפיק את המקסימום מהיתרונות שלנו.
גם היום, בעולם התעסוקה, אנחנו מגיעים למקום עבודה עם יכולות קיימות ועם פוטנציאל אדיר לצמוח ולהתפתח. שוק העבודה מלא בחברות המחפשות עובדים במגוון תחומים, אך כאשר אתם מחפשים את האתגר הבא שלכם ומגיעים לראיון, חשוב שתשאלו את עצמכם - האם אתם מרגישים שהמעסיקה הפוטנציאלית יכולה להאמין בכם? האם החברה רואה את היכולות של העובד ועוזרת לו לצמוח דרך אותן יכולות? בשורה התחתונה, לכולנו יש חוזקות וחולשות - החוכמה היא למצוא מקום עבודה שיכיר בחוזקות שלנו, יפתח לנו פתח לקידום ויביא אותנו למיצוי מקסימלי של הפוטנציאל העצום שלנו.
3 צפייה בגלריה
(צילום: תומר רחמני)
אחת החברות הבולטות במשק הישראלי, ששמה לנגד עיניה את חשיבות קידום העובדים מבפנים על ידי יצירת התשתית הנכונה לצמיחה, היא מי עדן. במי עדן גאים בכך שהם מזהים את החוזקות של כל עובד ומעצימים אותם בעזרת מגוון כלים, הכשרות וסדנאות - ובאמצעות אג'נדה אותה אפשר לראות בכל יום במשרדים, במחסנים ובמרכזי ההפצה. הסלוגן של מי עדן הוא "העוצמה שבמים" ולא בכדי - החברה דוגלת בעוצמות, של המוצר ושל העובדים שלה, ומאמינה שכל אדם צריך חברה אחת שתאמין בו, כדי להגיע הכי רחוק שאפשר ולפרוץ כל תקרת זכוכית.
על מנת לקבל הצצה מבפנים אל הדרך בה מי עדן מיישמת את החזון שלה, שוחחנו עם עובדים שהתקדמו בתוך החברה והשתלבו בתפקידים בכירים ומשפיעים. טל גרנות מילר, היום סמנכ"לית משאבי אנוש, החלה בתור מנהלת גיוס צעירה לפני 11 שנים. עאדל סלימאן החל בתור עוזר נהג והגיע עד לתפקיד מנהל מחלקת הפצה של מי עדן. מיכאל זוהר, סמנכ"ל שירות והפצה, החל את דרכו בחברה בתור מנהל קו חלוקה והתקדם בסולם הדרגות. הדס דסטה הצטרפה למי עדן בתור נציגת שירות לקוחות, וקודמה לתפקיד מנהלת צוות במוקד שירות לקוחות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: תומר רחמני)
הביקור בסביבת העבודה של מי עדן מוכיח מעל לכל ספק שה-DNA של החברה מוטמע בכל משרד ואצל כל עובד ועובדת. דסטה מספרת כי "התפקיד שלי עושה לי טוב, מוציא ממני דברים שאני לומדת על עצמי מבחינת ידע, למידה, מוטיבציה, אתגרים". זוהר מעיד כי "אני אוהב את האנשים, הרוח. להראות שלדרך שלך יש תוצאה בסוף".

"תצליחו בתפקיד הנוכחי, תראו מוטיבציה - ואנחנו נשקיע ונלמד אותך"

בתור סמנכ"לית משאבי אנוש, גרנות מילר מסבירה כי "הדרישות אצלנו הן קודם כל להצליח בתפקיד שאתה עושה היום, וברגע שרואים מוטיבציה ונכונות - אנחנו נשקיע ונלמד אותך". לדברי זוהר, "החשיבות של התקדמות בתוך החברה הוא להראות לכולם שזה אפשרי, שעובדים צעירים ידעו שיש להם אופק". סלימאן אומר כי "מה שמיוחד במסלול ההתקדמות אצלנו זה שאתה מתחיל את הדרך שלך מהשטח".
3 צפייה בגלריה
(צילום: תומר רחמני)
"מי עדן זו משפחה", אומרת גרנות מילר, וסלימאן מוסיף כי "לעבוד במי עדן מרגיש ממש כמו בית". דסטה מסכמת בחיוך כובש כי "ההרגשה שאתה קם בבוקר ומגיע לעבודה עם חיוך, זה אומר הכל".