ב-1995 העולם עצר את נשימתו, אל מול היופי המוחלט והעל זמני של כוכבים הנולדים בתחומה של ערפילית הנשר, בצילום של טלסקופ החלל האבל, הזוכה לשם "עמודי הבריאה". אך הערב (יום ד') מספק טלסקופ החלל ג'יימס ווב תמונה טובה ברורה בהרבה של אותם עמודים.
2 צפייה בגלריה
התמונה החדשה של "עמודי הבריאה", שצילם הטלסקופ ג'יימס ווב
התמונה החדשה של "עמודי הבריאה", שצילם הטלסקופ ג'יימס ווב
התמונה החדשה של "עמודי הבריאה", שצילם הטלסקופ ג'יימס ווב
(צילום: נאס"א)
בסוכנות החלל האמריקנית הסבירו כי עמודים אלו מורכבים מגז בין-כוכבי קריר ואבק הנראים - לעיתים - שקופים למחצה באור קרוב לאינפרא אדום. בנאס"א הוסיפו כי הצילומים החדשים יעזרו לחוקרים לדייק את המודלים שלהם להיווצרות כוכבים על ידי זיהוי ספירות הרבה יותר מדויקות של כוכבים שזה עתה נוצרו, יחד עם כמויות הגז והאבק באזור. עם הזמן, נכתב בהודעת סוכנות החלל האמריקנית, החוקרים ינסו למצוא בצורה ברורה יותר כיצד נוצרים כוכבים ומתפרצים מתוך העננים המאובקים הללו במשך מיליוני שנים.
2 צפייה בגלריה
משמאל תמונה של העמודים כפי שצילם האבל ב-2014, ומימין הגרסה המדהימה של ג'יימס ווב
משמאל תמונה של העמודים כפי שצילם האבל ב-2014, ומימין הגרסה המדהימה של ג'יימס ווב
משמאל תמונה של העמודים כפי שצילם האבל ב-1995 (תמונה שצולמה שוב ב-2014), ומימין הגרסה המדהימה של ג'יימס ווב
(צילום: נאס"א)
בנאס"א אמרו עוד כי הכוכבים החדשים נראים בתמונה החדשה של ג'יימס ווב בצבע אדום בוהק והם שוכנים מחוץ לאחד העמודים המאובקים. בסוכנות החלל האמריקנית הוסיפו כי ערפילית היא ענן גז ואבק עצום בו נוצרים הכוכבים. בתמונה הזו רואים את ערפילית הנשר, הנמצאת במרחק של כ-6,500 שנות אור מכדור הארץ.
טלסקופ החלל ג'יימס ווב, שתכננו וייצרו נמשכו כ-25 שנה ועלותו הסתכמה ביותר מ-10 מיליארד דולר, נחשב ליורשו של טלסקופ החלל האבל המזדקן. הטלסקופ החדש מנסה לאתר אורות מהכוכבים ומהגלקסיות הראשונים שנוצרו ביקום. הוא גם יבחן את האטמוספרה של כוכבי לכת במערכות שמש אחרות, על מנת אולי למצוא סימני חיים.

בחודש ינואר הגיע הטלסקופ למקום שבו הוא אמור לפעול – בנקודת לגראנז 2, הנמצאת במרחק של כ-1.5 מיליון ק"מ מכדור הארץ. לאחר שהטלסקופ הפעיל את המנוע שלו למשך חמש דקות, כדי לתקן את המסלול, הוא הגיע לנקודת L2, אחת מחמש נקודות לגראנז' (Lagrange points), שבהן הכבידה של שני גופים - במקרה זה כדור הארץ והשמש - מבטלת זו את זו. L2 נמצאת בצד של כדור הארץ הנגדי לשמש, בערך במרחק 1.5 מיליון קילומטר מכדור הארץ, פי ארבעה רחוק יותר מהירח. מחודש יולי מספק הטלסקופ תמונות עוצרות נשימה, שהראשונה שבהן הוצגה על ידי נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן.