ספינת החלל של SpaceX, שאמורה להביא אסטרונאוטים לירח ומאוחר יותר גם למאדים, צפויה לצאת בקרוב לטיסת ניסוי ראשונה בחלל. ייתכן שהשיגור יתרחש כבר בשבוע הבא. כך הודיע אמש (יום ג') מנהל התעופה הפדרלי (FAA).
1 צפייה בגלריה
ספינת החלל של SpaceX
ספינת החלל של SpaceX
ספינת החלל של SpaceX
(צילום: SpaceX)
בהודעת ה-FAA נאמר כי התאריך העיקרי הצפוי לשיגור מבוקה צ'יקה הוא 10 באפריל, אך ציינו כי תאריכי הגיבוי הם 11 ו-12 באפריל. בנוסף, SpaceX עדיין חייבת לקבל רישיון שיגור, למה שצפוי להיות המבחן הראשון של ספינת החלל מחוץ לאטמוספרה, במסלול סביב כדור הארץ.
בטיסת המבחן המתוכננת תנסה חברת SpaceX להנחית את טיל השיגור בצורה מבוקרת במפרץ מקסיקו, לא רחוק מאתר השיגור. החללית עצמה אמרה להשלים הקפה חלקית של כדור הארץ, ולנחות בים לא רחוק מחופי הוואי.
ספינת החלל של SpaceX נבחרה להיות רכב הנחיתה שיביא את האסטרונאוטים האמריקנים אל פני הירח בתוכנית ארטמיס, ולטווח הרחוק יותר מתכנן אילון מאסק לשגר באמצעותה בני אדם למאדים.

טיסת המבחן הראשונה של ספינת החלל של SpaceX למסלול סביב כדור הארץ תוכננה להתקיים במחצית הראשונה של 2022, אך היא התעכבה בשל דרישת מינהל התעופה לבחון את ההשפעות הסביבתיות הצפויות משיגורים של החללית על גבי הטיל הענקי Super Heavy. המינהל הציב לחברה רשימה של 75 דרישות בתחום הסביבתי, אך ויתר לה על הצורך לבצע סקר סביבתי נרחב, שהיה מעכב את השיגור בחודשים רבים, ואפילו בכמה שנים.
בכתבה של איתי נבו, העורך הראשי של אתר מכון דוידסון לחינוך מדעי - שפורסמה גם ב-ynet, נכתב כי בין השאר דורש המינהל מהחברה לספק התרעה מוקדמת יותר על מועדי שיגור; לממן ביולוג שינטר את מצב החי והצומח באזור אתר השיגור בּוֹקָה צִ'יקָה; לתאם עם הרשויות פעולות לאיסוף פסולת מבתי גידול רגישים לאחר כל שיגור; ולהפחית את עוצמת התאורה באתר כדי למנוע פגיעה בבעלי חיים, כמו צבי ים. כמו כן הטיל המינהל הגבלות על סגירת הכביש הסמוך לאתר בזמן שיגורים.