תגליות רבות ומפתיעות יכולות לצוץ במהלך חקירת מאובנים מן העבר, אבל הממצא הבא הפתיע אפילו את החוקרים.
בתוך צואת דינוזאור מאובנת מלפני עשרות מיליוני שנים שנמצאה בפולין, התגלה דבר מדהים - זן חיפושית בן 230 מיליון שנה שלא היה מוכר למדע. החיפושית הזעירה הזאת הופכת לגילוי חשוב מאד כיוון שהשתמרה באופן מדהים ומעלה שאלות על סוג התזונה של הדינוזאור והאופן שבו תהליך הליקוט עבד, אי שם לפני המון המון זמן.
3 צפייה בגלריה
החיפושית שנמצאה
החיפושית שנמצאה
החיפושית שנמצאה
(צילום: Qvarnström et al./Current Biology)
כמו כן, הממצא הזה אמור לעזור למדענים להצליח ולשחזר את התפתחותם של חרקים קדומים, בניסיון להבין יותר את התהליך האבולוציוני. מדהים כמו שרק ממצאים בצואה יכולים להיות.
ועכשיו לחדשות טובות מסין - שם אחרי 70 שנות מאמץ, הודיע השבוע ארגון הבריאות העולמי - סין נקייה ממלריה. מדובר בהישג משמעותי, אחרי שבשנות ה-40 של המאה הקודמת, דיווחו שם על 30 מיליון מקרים בשנה.
על פי ארגון הבריאות העולמי, בכל שתי דקות ילד מת ממלריה ברחבי העולם, נתון מחריד, אך כעת סין מצטרפת למספר מדינות הולך וגדל שמוכיחות שעתיד ללא מלריה הוא אפשרי וישים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בסוף שנות ה-80 החלה הירידה הדרסטית במלריה בסין, זה החל בצמצום של שטחי הרבייה של היתושים, ייבוש ביצות, הגברת השימוש בריסוס קוטלי חרקים באזורי סיכון, ואספקה סדירה של תרופות מונעות מחלה. בסוף שנות ה-90 כבר הצטמצמו מספר מקרי המוות ב-95%. כעת, לאחר שדיווחה על ארבע שנים רצופות של אפס מקרים מקומיים, סין הגישה בקשה רשמית להכרה על ידי ארגון הבריאות העולמי, והדבר אושר.
לסיום, לפני כשבועיים סיפרנו לכם על ה"ווילה" המטורפת של האסטרונאוטים בתחנת החלל הסינית, ואנחנו כמובן ממשיכים לעקוב מקרוב, אז הנה חדשות טובות נוספות, השבוע הם השלימו את הליכת החלל הראשונה שלהם.
3 צפייה בגלריה
הליכת חלל מחוץ לתחנת החלל הסינית
הליכת חלל מחוץ לתחנת החלל הסינית
הליכת חלל מחוץ לתחנת החלל הסינית
(צילום: סוכנות החלל הסינית)
זה קרה כששני האסטרונאוטים יצאו "לטיול" שארך שבע שעות, בעיקר לצורך עבודות תשתית מחוץ לתחנה, כשמתחתיהם ממש כדור הארץ כולו. מה הדבר הראשון שהם אמרו אתם שואלים? "ואוו, זה כל כך יפה מבחוץ". תכלס, הם צודקים.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי