נפתח את מבזק החדשות הטובות עם גיבורי היום שלנו, שמגיעים הישר ממדינת דלאוור שבארצות הברית, שם שוטרים הצילו נהגת שהמכונית שלה נפלה לנהר באמצע הלילה.
כשהמכונית החלה לשקוע במים, הנהגת כבר הייתה מחוסרת הכרה, אבל בעקבות ההגעה המהירה והמאמצים בשטח - חייה ניצלו.
"הצילו, יש אדם במים", כך נשמע הדיווח למוקד המשטרתי, וזמן קצר לאחר מכן השוטרים הגיעו לזירה איתרו את הנהגת, החזיקו את ראשה, שלפו אותה מהחלון והחלו בהחייאה דרמטית, שצלחה. אחרי שנשמה בכוחות עצמה, הועברה הנהגת לבית החולים.
ועכשיו, חדשות טובות מקולומביה, שם כ-2,000 בעלי חיים שוחררו בחזרה לטבע, לאחר שנלקחו לטיפול ושוקמו על ידי הרשויות שנלחמות בסחר בחיות בר.
2 צפייה בגלריה
אחד מ-2,000 בעלי החיים שהוחזרו אל הטבע בקולומביה
אחד מ-2,000 בעלי החיים שהוחזרו אל הטבע בקולומביה
אחד מ-2,000 בעלי החיים שהוחזרו אל הטבע בקולומביה
(צילום: רויטרס)
רוב בעלי החיים שכיכבו במבצע הזה הם צבים, שהוצאו מידיהם של סוחרי חיות נדירות שסוחרים בהם עבור אלפי ועשרות אלפי דולרים. אבל לא רק צבים, גם איגואנות, נחשים, צפרדעים נמצאו בידי הסוחרים, וכולם ניצלו על ידי פקחי המשרד להגנת הסביבה בבוגוטה.
בשנה האחרונה הרשויות הקולומביאניות הצילו כמעט 4,000 בעלי חיים שנפגעו מניסיונות סחר, כולם אגב הוחזרו לטבע, חדשות טובות.
ולסיום חדשות טובות לממשלת אוסטרליה, שנאבקה לאחרונה למען שונית האלמוגים הגדולה שלה, כדי שלא תוכרז כאתר הנמצא בסכנת הכחדה, אלא כאתר מורשת עולמי.
2 צפייה בגלריה
שונית המחסום הגדולה באוסטרליה
שונית המחסום הגדולה באוסטרליה
שונית המחסום הגדולה באוסטרליה
(צילום: Lucas Jackson)
האוסטרלים מותחים ביקורת על אונסק"ו והפוליטיקה שמאחורי המהלך. הטענה היא שבאונסק"ו לא מתייעצים עם מומחים או מבקרים באתרים השונים לפני שהם ממהרים להכריז על אתר ככזה, ובעצם ההוצאה מהרשימה השחורה של אתרים בסכנת הכחדה, מעניקה לאוסטרליה את האפשרות לקבל החלטות בעצמה, ללא התערבות חיצונית.
אז האוסטרלים ניצחו ונעדכן שבינתיים הם כבר הוציאו מיליארדים כדי להגן ולשמר את השונית, ובימים אלה השיקו תוכנית מיוחדת שעתידה לשמור עליה עד לשנת 2050.