היווצרותם של מינים חדשים בטבע נובעת מיתרון יחסי שיש לבעלי חיים מסוימים כדי לשרוד, ולהעביר את המטען הגנטי החדש והמשופר שלהם לצאצאים. כך, למשל, צווארה הארוך של הג'ירפה - שמסיבות שונות ומגוונות היה מועדף אבולוציונית על פני ג'ירפות עם צוואר קצר. ולראייה, במבחן הזמן, שרדו ג'ירפות ארוכות צוואר.

הופעה משופרת וחכמה במיוחד בטבע היא של חיפושית ממשפחת היקרוניתיים. לאחרונה התגלה מין חדש באוסטרליה - והוא עשוי להיות השעיר והרך ביותר בעולם. על גבי החיפושית שערות לבנות וארוכות במיוחד, והיא התפתחה בצורה הזאת משום שהיא עשויה בדרך זו להונות ולבלבל את הטורפים שלה, שיחשבו שפטריה גרמה למותה. מדובר למעשה במנגנון הגנה פרוותי מבריק.
התגלית, כמו כמעט כל הסיפורים המעניינים של חוקרי בעלי חיים, נחשפה ממש במקרה, במהלך קמפינג של חוקר חרקים עם בת הזוג שלו במהלך חופשת חג מולד באוסטרליה. שם הוא ראה לראשונה את החברה הפרוותית החדשה. החיפושית הזאת לא דומה לאף אחד מ-36 אלף המינים הקיימים שלה, והיא סומנה כמין חדש בשם Excastra albopilosa, ובשפה חופשית "לבנה ושעירה". "זה לא נדיר למצוא חיפושית שעירה - אבל כזאת שעירה? זה כבר נדיר מאוד". מה שבטוח, את חופשת חג המולד ההיא החוקר לא ישכח.
3 צפייה בגלריה
החיפושית השעירה
החיפושית השעירה
החיפושית השעירה
(צילום: The University of Queensland)
ומכאן, לאתר הקמפינג המגניב בבסיס חיל אוויר אמריקני בניו מקסיקו. החדשות המפתיעות הן שהוא התגלה רק עכשיו - והוא בן 8,200 שנה. החיילים בבסיס הולומן עסוקים בימים שבשגרה בהפעלת כלי טיס בלתי מאוישים, אלא שהפעם המחזה שגנב את ההצגה היה דווקא עמוק באדמה.
כ-70 חפצים, אבנים וחומרים כמו פחם המתוארכים לתקופה קדומה נחשפו לאחרונה על ידי החיילים ביחד עם צוות גיאולוגים, והם שרידים של אתר קמפינג קדום, כמו מעין "מאהל גדול" עבור עמים שונים שהשתמשו בו בעונות שונות.
עמים אלו היו צאצאים של בני האדם הראשונים שדרכו ביבשת אמריקה, ואחת התרבויות המוקדמות בעולם החדש. בסיס חיל האוויר בניו מקסיקו נחשב בהרבה מובנים לאתר "עלייה לרגל" עבור ארכיאולוגים, כיוון שהמאהל החדש-ישן הוא אחד מ-400 תגליות ארכאולוגיות שונות שהתגלו בגבולותיו.
3 צפייה בגלריה
האתר הקדום בניו מקסיקו
האתר הקדום בניו מקסיקו
האתר הקדום בניו מקסיקו
(צילום: Airman 1st Class Isaiah Pedrazzini)
ולסיום, כמה עולה חוברת הקומיקס היקרה בעולם? תחזיקו חזק כי סופרמן טס ממש גבוה עם המחיר - 6 מיליון דולר. עותק של חוברת הקומיקס שהציגה את סופרמן לעולם, ובכך מסמלת את הופעת הבכורה שלו, הפכה לחוברת הקומיקס היקרה בעולם, לאחר שנמכרה בסכום העתק בעל 7 הספרות במכירה פומבית.
החוברת, שהשתמרה בצורה מופלאה (קיבלה ציון של 8.5) משנת 1938 והיא כוללת על הכריכה שלה את איש הפלדה האייקוני, גיבור העל המפורסם שמציל את העולם מפושעים רבי עוצמה. השיא הקודם לחוברת הקומיקס היקרה ביותר גם הוא שייך לסופרמן. החוברת נמכרה ב-5.3 מיליון דולר ב-2022. גם אחרי הפרישה מסתבר שסופרמן ממשיך לשבור שיאים.
3 צפייה בגלריה
שווה מיליונים
שווה מיליונים
שווה מיליונים
(צילום: Heritage Auctions)