פיצוץ נשמע אחר הצהריים (שבת) בכמה אזורים ברחבי הארץ. באגודה הישראלית לאסטרונומיה אמרו כי ייתכן כי מדובר במטאור.

סמוך לשעה 17:20 התקבלו הודעות בדואר האדום של ynet מתושבים מכרמיאל ועד ראשון לציון, ששמעו את הפיצוץ הבלתי שיגרתי. עדן מתל אביב כתבה: "טיילתי עם הכלב שלי בתל אביב, סמוך לספריית בית אריאלה ושמעתי קול פיצוץ חזק. מיד בדקתי בטלפון אם התפרסמה ידיעה בנושא". עמי מכרמיאל הוסיף: "בכרמיאל נשמע פיצוץ מעומעם ורחוק. הכלבה שלי נבהלה קצת". גולש נוסף כתב: "שמעו גם ביישוב ליד נתב"ג. חשבנו שזה בום על קולי".
אז במה מדובר? בדף הפייסבוק של האגודה הישראלית לאסטרונומיה נכתב: "קיבלנו מספר דיווחים על בוליד (מטאור זוהר במיוחד) שנצפה לפני זמן קצר באזור מרכז הארץ באור יום מלא! הבוליד נצפה ממרכז הארץ בסביבות השעה 17:20 בכיוון צפון מזרח, וייתכן מאוד שהוא נראה גם מאזורים אחרים בארץ".
מהאגודה הישראלית לאסטרונומיה נמסר ל-ynet: "מטאורים (כוכבים נופלים) הם תופעה שמיימית, שנגרמת כתוצאה מפגיעה של גרגרים שנעים בחלל ונקראים 'מטאורואידים' בכל לילה ניתן לראות באזורים עם שמיים חשוכים (כמו המדבר) מטאורים אחדים בשעה. במקרים נדירים המטאורים הללו מספיק בהירים כדי להיראות גם מאזורים מיושבים, ובמקרים נדירים אף יותר הם נראים גם באור יום".
1 צפייה בגלריה
הבוליד שנראה מפתח תקווה
הבוליד שנראה מפתח תקווה
הבוליד שנראה מפתח תקווה
(צילום: עופר גבזו - קסיופאה)
באגודה אמרו כי היום נראה "בוליד". "בוליד שנראה באור יום הוא אירוע נדיר מאוד", נמסר. "פעם בכמה שבועות יש דיווח כזה מהעולם, ולמיטב ידיעתי כבר הרבה שנים שלא נצפה בוליד כזה בישראל".

200,000 טונות בכל שנה

למעשה אירועים בהם פוגעים אסטרואידים וגופים מהחלל בכדור הארץ אינם נדירים. בכל שנה כדור הארץ חוטף כ-200,000 טונות של אסטרואידים, מטאורים ושאר חלקיקי אבק שהותירו אחריהם כוכבי שביט שנעים גם הם במערכת השמש. רק בעשור האחרון אירעו כמה פגיעות משמעותיות. ב-22 ביוני 2019 נצפה פיצוץ בגובה רב דרומית לפורטו ריקו, שמיוחס לאירוע דמוי טונגוסקה, אך מגוף שגודלו כמכונית משפחתית. על אף שהוא נחשב לגוף קטן, אנרגיית הפיצוץ הייתה שוות-ערך לשליש מזו של הפצצה הגרעינית, שהוטלה על הירושימה לקראת סיום מלחמת העולם השנייה.
אירוע דומה אך משמעותי יותר אירע בפברואר 2013. מטאוריד בקוטר מוערך של 17 מטר נכנס לאטמוספירה של כדור הארץ ככדור אש במהירות של מעל 50,000 קמ"ש, (פי 45 ממהירות הקול), והתפוצץ בגובה שבין 30 ל-50 קילומטרים מעל אזור הרי אורל הדרומי של רוסיה ובסמוך לעיר צ'ליאבינסק. הנזק היה רב - 1,500 פצועים בעיקר מחלונות זכוכית שבורים שהתנפצו על ידי גל ההלם וכ-3,000 מבנים בשש ערים נפגעו באזור בשל הפיצוץ וההשפעות סביבו. באגם הסמוך נמצאו שאריות ורסיסים רבים כשהגדול בהם שקל מעל לחצי טון.
הנזק שהם עושים משתנה בהתאם לגודל ולעוצמת הפגיעה, אך בחישוב גס ניתן לומר שכל עצם או גוף שחודר את האטמוספירה וגודלו פחות מ-100 קילוגרם נשרף לחלוטין בגלל החיכוך באטמוספירה, וכל גוף ששוקל יותר, נותר ממנו כ-10% שפוגע בסופו של דבר בכדור הארץ.