שפעת העופות התגלתה היום (רביעי) במשק תרנגולי פטם הממוקם ליד לקיבוץ משמר השרון שבמועצה אזורית עמק חפר שבאזור השרון. הלול שנמצא במתחם אחד מחולק לארבעה מבנים וכולל כ-128,000 תרנגולים, שיומתו בהתאם לנהלי הטיפול במחלה.
זן המחלה שממנו סובלים התרנגולים הוא H5N1 ,אותו הזן שהתפשט בשנה שעברה ובסופו של דבר גרם למותם של יותר ממיליון תרנגולים ואווזים וכ-8,000 עגורים.
2 צפייה בגלריה
לול תרנגולות
לול תרנגולות
תרנגולים
(צילום: Shutterstock)
השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות מבצעים ניטור בכל חוות הלולים שבאזור. כל הלולים בטווח של עד 10 ק"מ מהמוקד המדובר נמצאים בהסגר.
כמו כן, במשרד החקלאות ציינו כי הסתיים הטיפול במוקדי שפעת העופות הקודמים שהתגלו בחודש האחרון במושב שלוחות, במושב בית חירות, במושב בית הלוי ובמושב כפר מונש.
2 צפייה בגלריה
לול תרנגולות
לול תרנגולות
לול תרנגולות
(צילום: Shutterstock)
במשרד החקלאות הדגישו שניתן להמשיך ולצרוך בשר עוף וביצים, אך יש להקפיד ולרכוש ביצים אך ורק בנקודות מכירה ושיווק מסודרות. הביצים חייבות להיות מסומנות וארוזות בקרטון או בניילון מכל צד. בנוסף, מחדדים במשרד החקלאות כי יש לצרוך ביצים ובשר עוף רק לאחר שבושלו/ נאפו/ טוגנו היטב.
כמו כן, משרד החקלאות קורא למגדלי ציפורי נוי ועופות חצר וכן לולי חופש, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח, ובכך להקטין את סכנת ההידבקות מעופות בר.