טיסת מבחן של חברת Virgin Galactic הסתיימה הערב (שבת) מוקדם מהצפוי כשספינת החלל SpaceShipTwo, שאותה פיתחה החברה של המיליארדר הבריטי ריצ'רד ברנסון, נאלצה לנחות בשדה תעופה בניו מקסיקו בשל תקלה במנוע הרקטי. שני הטייסים לא נפגעו ובחברה אמרו שמצבם טוב מאוד.
1 צפייה בגלריה
ספינת החלל בניסוי קודם
ספינת החלל בניסוי קודם
ספינת החלל בניסוי קודם
(צילום: וירג'ין גלקטיק)
"הבעירה במנוע הרקטי נכשלה. ספינת החלל והצוות במצב טוב", נכתב בהודעה שפרסם Virgin Galactic בחשבון הטוויטר שלה. בחברה אמרו כי הם יבדקו את התקלה והבטיחו "לחזור לטוס בקרוב".
מדובר בטיסה הראשונה של החברה מהמקום החדש שבו ממוקם המטה שלה במדינת ניו מקסיקו. ספינת החלל המריאה כשהיא מחוברת למטוס והכל התנהל כמתוכנן עד לרגע השחרור – בגובה של 15.2 ק"מ. בזמן זה אמור היה להתחיל לפעול המנוע הרקטי של ספינת החלל, אך כאמור הוא לא הוצת.
בטיסת המבחן הייתה אמורה ספינת החלל להגיע לגובה של כ-80 ק"מ ואז לנחות בשדה תעופה בניו מקסיקו. החברה לא הודיעה מתי תתקיים טיסת הניסוי הבאה.
עד כה יותר מ-600 איש - בהם גם סלבס - נרשמו לטיסות החלל של וירג'ין, בעלות של 250 אלף דולר לכיסא. עדיין לא ברור מתי יתחילו הטיסות המסחריות.
וירג'ין גלקטיק נוסדה ב-2010 במטרה להביא לקוחות משלמים אל החלל ובחזרה, אבל הטרגדיה של 2014 כמעט וסיימה את החלום. אז אירעה התרסקות בטיסת ניסוי ב- SpaceShipTwo - טייס החברה נהרג ואחר נפצע קשה. רק שנתיים לאחר מכן התקבל האישור לחידוש הטיסות באותו רכב חלל.
ברנסון עצמו אמר כי יטוס לחלל כבר ביולי 2019, אבל לא נראה שהוא יגיע לחלל גם השנה. המיליארדר הבריטי אמר בעבר כי הוא השקיע למעלה ממיליארד דולר בפרויקט החלל שלו מאז תחילת המאה.