עיט ניצי, שסייע לאתר גופות נעדרים ממתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, מת. העיט, שזכה לכינוי A47, נקבר יחד עם תרנגולי הודו, שמתו במהלך המלחמה באזור עלומים.
בזכות איתור מיקומם של עופות דורסים ביישובי העוטף, נמצאו לפחות ארבע גופות ליד יער בארי וכיסופים בחודש שעבר. הבדיקה שערכו אנשי רשות הטבע והגנים נערכה בעקבות בקשה של יחידות מודיעין ויחידת אית״ן, שפנו בבקשה לסייע להם בנקודות ציון של הדורסים הממושדרים באזור העוטף.
1 צפייה בגלריה
הקן שבו גדל A47
הקן שבו גדל A47
הקן שבו גדל A47
(צילום: עופות דורסים בשידור חי)
אוהד הצופה, אקולוג עופות דורסים ברשות הטבע והגנים, כתב על העופות הדורסים שאיתרו גופות: "'הכוכב' של רשות הטבע והגנים הוא עיטם לבן-זנב, יליד 2022 בגרעין הרבייה של 'פורשים כנף', שאוקלם ושוחרר בשמורת החולה בנובמבר שעבר. השני הוא עיט ניצי A47 צהוב שסייע באקראי לכוחות הצבא, והוא יליד קן המצולם במצלמות אונליין". ברשות הטבע והגנים אמרו כי סיבת המוות אינה ידועה.
הצופה אמר כי כעת פרויקט המצלמות - עופות דורסים בשידור חי - נתון ללחצי תקציב בגלל המצב הביטחוני, ואוהבי טבע מבקשים את עזרת הציבור כדי להמשיך אותו. "בשל מחסור של כ-200 אלף שקלים סביר שלא יהיה שידור מקן זה בעונת הקינון הבאה עלינו לטובה", כתב הצופה בעמוד הפייסבוק שלו.
המצלמות מסייעות לאנשי הרשות והחברה להגנת הטבע לעקוב אחר העופות הדורסים, ולוודא שהם מוגנים. העיט הניצי שמת זכה לפרוח מהקן בזכות שמירה ומעקב עליו באמצעות מצלמות האונליין. אמנם רשות הטבע והגנים נחשבת לגוף איתן יחסית מבחינה פיננסית, אבל המשק נכנס לקיצוצים וההכנסות של הרשות ממבקרים באתרי טבע ברחבי הארץ ירדו לאפס.