נפתח עם חדשות מסקרנות במיוחד: שן גדולה של יצור לא ידוע התגלתה לאחרונה בחוף בדרום קרוליינה. עולה השאלה – למי השן הזאת שייכת?
מיסי טרייוול היא זו שמצאה את השן הענקית בזמן שנפשה לה בחוף הים. היא פרסמה את התמונה בעמוד הפייסבוק שלה, ומהר מאוד אנשים החלו לשער איזו חיה גדולה מספיק כדי שזו תהיה אחת השיניים שלה.
3 צפייה בגלריה
השן המסתורית
השן המסתורית
השן המסתורית
(צילום: מתוך פייסבוק)
ההשערה היא כרגע שמדובר בכריש גדול. כמה גדול? לא כזה שהייתם רוצים להיתקל בו מתחת למים. רוב התשובות הפנו את האצבע אל כריש המגלודון, או בעברית – כריש גדול-השן.
מדובר בכריש שנכחד לפני מיליוני שנים במצולות הים. מחקרים טוענים כי זה היה בעל החיים בעל עוצמת הנשיכה החזקה ביותר אי פעם והכריש הגדול ביותר שחי באוקיינוס, ומעריכים כי אורכו היה כ-20 מטרים. ובאשר לשן, התעלומה בעינה עומדת, והמגלודון? אולי גם הוא לא נכחד בסופו של דבר?
ועכשיו, שימו לב מי קפץ לבקר בים המלח: רגע לפני חג המולד – הגיע סנטה קלאוס לצוף במקום הנמוך בעולם. מי שהתחפש אליו הוא עיסא קסיסיה, שכבר כמה שנים משמש באופן רשמי כסנטה קלאוס היחידי בישראל, לאחר שלמד בבית הספר לסנטות במישיגן.
3 צפייה בגלריה
סנטה בים המלח
סנטה בים המלח
סנטה בים המלח
(צילום: רויטרס)
בדרך כלל הוא מגיע על גמל, ולא על מזחלת, אבל השנה החליט פשוט לשחות לו בים המלח עם עץ חג המולד שלו ולשמח ילדים מרחוק, בהתחשב במגבלות של תקופת הקורונה. ובכן, מצאנו את העץ היחידי הירוק בים המלח, כל הכבוד לסנטה.
ולסיום, פרטים חדשים על תעלומה שהמדע עוד לא יודע להסביר. נתחיל ונספר לכם על "סטיב", תופעה של אלומת אור סגולה שהתגלתה בשמי קנדה ב-2016, מדובר באורות סגולים, לפעמים גם ירקרקים, שחוצים את שמי הלילה ממזרח למערב בקנדה וכבר שנים שצלמים ומדענים מצליחים לתעד, אבל לא לגמרי להבין, את התופעה.

3 צפייה בגלריה
סטיב בשמי קנדה
סטיב בשמי קנדה
סטיב בשמי קנדה
(צילום: נאס"א)
כעת, מדענים מגלים על "סטיב" תכונה חדשה ששופכת עליו קצת אור. הם מצאו בתוך המבנה שלו פסים קטנטנים ירוקים, ומציעים שהם עשויים להיות נקודות אור נעות, שהן ספק נקודות ספק קווים. מה המשמעות של התגלית הזאת? החוקרים עוד מבולבלים, וזאת משום שאין רצף או מבנה שחוזר על עצמו, ובכל זאת הם מספרים שמדובר בהתקדמות משמעותית בדרך להבין את התופעה המוזרה הזאת.
אגב, "סטיב" היה אמור להיות שם זמני, אבל המדענים כל כך התלהבו ממנו שהם אפילו חיברו לו ראשי תיבות הגיוניים, גם אם מאולצים: Strong Thermal Emission Velocity Enhancement.
מבזק החדשות הטובות בנושאי מדע, סביבה, בעלי חיים ועוד מתפרסם בימי ראשון, שלישי וחמישי