נשר צעיר התנגש בכבל של בלון תצפית (צ'פלין) בנגב. לגופו של הנשר מחובר משדר, שמעביר דיווח בזמן אמת כאשר הנשר נמצא במצוקה או אינו זז, כפי שקרה במקרה הזה.
2 צפייה בגלריה
הנשר שנפגע
הנשר שנפגע
הנשר שנפגע
(צילום: רוני אליאס)
אנשי רשות הטבע והגנים יחד עם חיילי צה״ל יצאו בלילה לסריקות לאיתור הנשר. החשכה הקשתה על החיפושים ונעשה שימוש באמצעים תרמיים, שהביא אחד הפקחים לאיתור הנשר. לאחר שעות של חיפושים בחשיכה הנשר הפצוע אותר באזור מישור ימין שבנגב.
״אוהד התעקש שהנשר שם וכי המערכת מדווחת שהוא עדיין בחיים ולכן נמשכו החיפושים במשך שעות רבות. לפתע שמעתי רחש בין השיחים הצמודים לכבל פתאום ראיתי את הנשר בתוך השיח מסתתר״, סיפר ערן היימס מנהל מרחב ערבה ברשות הטבע והגנים. ״הנשר כנראה הבין שאינו מסוגל לעוף והסתתר בתוך שיח. הוא נמצא סמוך לכבלים שתומכים את האנטנות של הצבא. ההשערה שהוא התנגש בכבל״.
ד"ר אוהד הצופה, אקולוג דורסים ברשות, ציין כי ״מדובר בנשר שנולד בטבע, בקע במושבות הנשרים באזור. הפרט נלכד ומושדר וסומן כ J17 ליד שדה בוקר במסגרת הניטור של פרויקט פורשים כנף. הנשר סובל משבר בעצם הבריח, מתאים למכה בחלק העליון של החזה. מצבו טוב. נטפל בו בתקווה שנוכל להחזירו לטבע".
2 צפייה בגלריה
הנשר הפצוע בשטח
הנשר הפצוע בשטח
הנשר הפצוע בשטח
(צילום: ערן היימס, רשות הטבע והגנים)
כאמור, הנשר הפצוע התנגש בכבל המחזיק את בלון התצפית (הצ'פלין). באפריל 2012 נמצא מת הנשר E79 שהתנגש בכבל הזה.
הנשר הועבר לטיפול בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי. כשהגיע לבית החולים, עבר סדרת בדיקות וצילום רנטגן שבו נמצא שבר בעצם הבריח. הוא מיד קיבל משככי כאבים, נוזלים, וויטמינים ואושפז במתחם האשפוז החדש בבית החולים לזכרו של שמוליק לנדאו, המטפל הראשי הראשון של בית החולים. לאחר שהתחזק ונראה היה שהוא אוכל בכוחות עצמו, יצא לחצר חיצונית ובבית החולים מקווים שישוב לטבע בקרוב.
"מצבם של הנשרים בארצנו ממשיך להיות עגום ולכל נשר כזה משמעות עצומה. לשמחתנו בית החולים לחיות בר והספארי בשיתוף גן החיות התנ"כי ורשות הטבע והגנים, שמו למטרה לשמור על נשרי ארצנו ומשקיעים מאמצים אדירים שמשאירים את הנשרים בשמים", סיכם ד"ר הצופה.