ארכיאולוגים מצאו באתר קבורה סמוך לאלכסנדריה שבצפון מצרים כמה מומיות בנות כ-2,000 שנה, כשלאחת מהן הונחה לשון מזהב בפה. כך הודיעו השבוע הרשויות במצרים.
3 צפייה בגלריה
המומיה עם הלשון מזהב
המומיה עם הלשון מזהב
המומיה עם הלשון מזהב
(צילום: AFP)
לפי הודעת משרד העתיקות המצרי, במהלך חפירות ארכיאולוגיות במקדש טפוסיריס מגנה, מערבית לאלכסנדריה, התגלו 16 קברים שהיו חצובים באבן. המומיות נקברו בטכניקה שהייתה מקובלת בתקופה היוונית והרומית.
בקברים נמצאו כמה מומיות "משומרות בצורה גרועה", שאחת מהן נשאה "קמע זהב בצורת לשון". על פי משרד העתיקות המצרי, הפריטים הושמו בפי המתים "כדי להבטיח שהם יוכלו לדבר בחיים שלאחר המוות".
החוקרת קתלין מרטינז מהרפובליקה הדומיניקנית אמרה כי שתי מומיות נוספות שנמצאו במקום היו מעניינות במיוחד. אחת המומיות הייתה חבושה בשכבות של פשתן, שעליו צויר בצבע מוזהב דמותו של האל אוסיריס, שמו היווני של אל המוות המצרי אוסֶר. למומיה נוספת היה כתב מעוטר בקרניים ובדמות של קוברה ושרשרת עם תליון בדמות ראש בז, המייצגת את האל הורוס, בנם של אוסיריס איזיס. לאל הורוס, על פי המיתולוגיה, היה ראש של בז.
3 צפייה בגלריה
שמות המסכות משיש שנמצאו במקום
שמות המסכות משיש שנמצאו במקום
שמות המסכות משיש שנמצאו במקום
(צילום: AFP)
חאלד אבו אל-חמד, האחראי על העתיקות באזור אלכסנדריה, אמר כי נמצאות גם מסכות קבורה לנשים ושמונה מסכות מפוסלות, העשויות משיש.
מדובר בצוות חוקרים הפועל באזור במשך כמה שנים, כאשר המטרה העיקרית שלו הוא למצוא את קברה של המלכה קלאופטרה. עם זאת, בקרב ארכיאולוגים קיימות ספגות לאפשרות למצוא את קברה באזור הזה.
3 צפייה בגלריה
מסכת קבורה
מסכת קבורה
אחד הפריטים שהתגלה במקום
(צילום: AFP)
יש הסבורים כי מלכת מצרים נטמנה בעיר הולדתה אלכסנדריה, עיר שנחרבה עקב צונאמי בשנת 365 לספירה. אחרים מעריכים כי נקברה במרחק 45 ק"מ משם, במקדש העתיק טפוסיריס מגנה, שנבנה על ידי צאצאי שושלת המלוכה המצרית בית תלמי, בדלתא של הנילוס.
קלאופטרה השביעית, שנולדה בשנת 70 או 69 לפני הספירה, שלטה במצרים במשך כמעט 30 שנה. היא הייתה האחרונה משליטי שושלת תלמי המוקדונית, ששלטה במצרים קרוב ל-300 מאות שנה - אך אף קבר של פרעה מאותה שושלת לא התגלה עד עתה.