נפתח עם חדשות טובות מלב האוקיינוס, לפני שנתיים התמונות האלו של נקבת לוויתן קטלן גוררת את הגור המת שלה במשך 17 ימים, כדי שלא ישקע במי צפון האוקיינוס השקט, ריגשו את העולם כולו.
ועכשיו יש לנו חדשות טובות, מצלמות תיעדו לאחרונה את אותה נקבת לוויתן כשהיא בהריון, שנמצא כבר בשלביו האחרונים. מרגש בהחלט, ואנחנו נאחל בריאות ואריכות ימים לגור שעתיד להיוולד לאמא שהיא ספק לוויתן, ספק לביאה, כי אין בעולם אהבה כמו אהבה של אמא.
2 צפייה בגלריה
נקבת הלווייתן, כפי שתועדה ב-2018
נקבת הלווייתן, כפי שתועדה ב-2018
נקבת הלווייתן, כפי שתועדה ב-2018
(צילום: מייקל וייס, המרכז לחקר הלווייתנים)
וקצת רקע על המשפחה: הלוויתנים הקטלנים, הם למעשה הגדולים במשפחת הדולפינים ונחשבים לציידים מתוחכמים שנוהגים לשתף פעולה בהתאם לסוג הטרף. הם ניזונים לא רק מכלבי ים, דולפינים וכרישים, אלא גם ממינים שונים של לוויתנים גדולים.
ועכשיו קפיצה ל-MIT – אחת האוניברסיטאות הנחשבות בעולם, שם פורסם מחקר שמראה כי בני אדם "מיחזרו" אזור במוח, שנועד לזיהוי חפצים לטובת קריאה.
החוקרים הסבירו כי יש לנו אזורים במוח שתפקידם לזהות עצמים, כמו שולחן, כיסא, מצלמה ועוד. כעת, על ידי תיעוד הפעילות העצבית במוחנו, חוקרים הצליחו להוכיח שאותם חלקים במוח שהתפתחו כדי לזהות חפצים, הם גם אלה שמאפשרים לנו היום לקרוא.
החוקרים ב-MIT הראו שאפילו מוח של פרימטים (סדרת יונקים שכוללת מיני קופים וגם בני אדם), נוטה להבדיל בין מילים לגיבוב אותיות, בשל היכולת שלהם להבדיל בין חפצים. מדהים איך שמוח האדם עובד.
ולסיום, בימים אלה ממש עובדים חוקרים בפראג על מחזה שנכתב כל-כולו על ידי רובוט. צוות בינה מלאכותית מאחת האוניברסיטאות בפראג משתף פעולה עם אנשי תאטרון בצ'כיה כדי ליצור את המחזה הראשון בעולם שנכתב כל-כולו על ידי רובוטים, וזאת על ידי הכשרת המנגנון שלהם ללמוד כתיבת תסריטים לתאטראות.
2 צפייה בגלריה
רובוט כותב מחזה
רובוט כותב מחזה
רובוט כותב מחזה
(צילום: THEAITRE)

אם בעבר האדם כתב מחזות על רובוטים, כיום הרובוטים כותבים מחזות על בני אדם. כבר בחודש הבא התסריט אמור להיות מוכן, וההצגה הייתה אמורה לעלות בינואר 2021 - בואו נראה איך זה יקרה עם הקורונה.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בכל יום ראשון, שלישי וחמישי. המבזק עוסק בתחומי המדע, הסביבה, בעלי חיים ותחומים נוספים.