מטאוריד קטן, שאורכו כמטר, נצפה אמש (יום א') סמוך לחצות בשמי צפון צרפת, לאחר שנכנס לאטמוספרה. רבים תיעדו את המחזה. צפו באחד הסרטונים שפורסם ברשתות החברתיות:

כמה שעות לפני כניסתו לאטמוספרה ולמרות שמדובר במטאוריד קטן, הוא זוהה על ידי סוכנות החלל האירופית. לפי סוכנות החלל, המטאוריד שקיבל את השם Sar2667 נכנס לאטמוספרה מעל העיר רואן, צפונית מערב לפריז. גם בחלקים מדרום אנגליה, בלגיה והולנד היה ניתן להבחין במטאוריד בשמי הלילה.
מטאורידים קטנים פוגעים בכדור הארץ כל כמה שעות, והם אינם מהווים כל סכנה, כיוון שהם נשרפים עם כניסתם לאטמוספרה.
1 צפייה בגלריה
המטאוריד שתועד הלילה בצרפת
המטאוריד שתועד הלילה בצרפת
המטאוריד שתועד הלילה בצרפת
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
מדובר בפעם השביעית בלבד שאסטרונומים זיהו מטאוריד או אסטרואיד קטן לפני שהוא פוגע בכדור הארץ. בסוכנות החלל האירופית אמרו כי הם מייחסים זאת ל"התקדמות מהירה ביכולת גילוי אסטרואידים גלובלית".
סלע החלל הקודם, שזוהה לפני שפגע בכדור הארץ, היה WJ1 2022, שאסטרונומים הבחינו בו כארבע שעות לפני שהאיר את השמיים באזור העיר טורונטו בקנדה ב-19 בנובמבר אשתקד.

אז מה זה מטאוריד? באתר מכון דוידסון לחינוך מדעי הוסבר כי מטאוריד הוא גוף שמימי מוצק וקטן יחסית (בהשוואה לאסטרואיד) הנע במסלול סביב השמש. כאשר מטאוריד חודר לאטמוספרת כדור הארץ הוא נע במהירות גבוה מאוד ונוצר חיכוך בינו לבין מולקולות האוויר באטמוספרה; בנוסף הוא גם לוחץ את האוויר סביבו ולכן גם האוויר עצמו מתחמם מאוד. החיכוך והתחממות האוויר מובילים להתחממות של המטאוריד עד שהוא מתחיל לבעור/להתאדות. הבעירה של המטאוריד והתגובה של האוויר (יינון מולקולות חומר באטמוספרה) יוצרים פס של אור המתווה את מסלול חדירתו של המטאוריד. פס אור זה מכונה מטאור או כוכב נופל. אם לא כל המטאוריד נשרף באטמוספרה וחלקו מגיע לקרקע הרי שחלק זה מכונה מטאוריט.